dimarts, 1 de febrer del 2022

Travessia de la Serra de l'Obac

Serra de l'Obac
Hem fet una excursió matinal per la Serra de l'Obac travessant-la des de La Barata fins a Rellinars i passant pel seu punt culminant, el Castellsapera. Ha estat una fàcil caminada pels boscos de l'Obac en un dia de sol i llum gairebé primaveral.
Hem iniciat la caminada a La Barata, una antiga masia situada al costat de la carretera que porta al Coll d'Estenalles, poc abans de l'Alzina del Salari, justament en el km 9. Hem iniciat l'excursió per un camí que ens ha portat fina a la Font de les Cantarelles, ben seca, i a un curiós Pou de Glaç. És una zona plena de camins i caminets  que fan difícil seguir l'itinerari però aviat hem arribat a un camí més ample, senyalitzat com a PR, que ens ha portat al peu del Castellsapera.
Hem deixat el camí ample per agafar un corriol i després pujar per una canal ben dreta que ens ha portat fins al cim del Castellsapera (939 m), el cim més alt de la Serra de l'Obac. Feia un dia molt clar i el panorama era molt extens. Al davant mateix teníem el massís de Montserrat i cap al Nord tot el Pirineu Oriental amb el Puigmal i el Canigó com a cims més destacats.
Després d'esmorzar en el cim i de fer volar una mica el dron per prendre imatges panoràmiques d'aquestes roques, hem tornat enrere per la canal fins enllaçar de nou amb el PR. Seguint aquest camí hem arribat en pocs minuts al GR5, que ja no hem deixat en la resta de l'itinerari.
Seguint el GR, amb vistes contínues de Montserrat, hem passat a prop del Paller de Tot l'Any i d'altres petits cims de l'Obac com el Castell de Bocs i la Roca del Duc, en suau baixada fins a la població de Rellinars on havíem deixat un cotxe que ens ha permès retornar al punt de partida.
I aquí teniu un vídeo amb algunes escenes d'aquest recorregut per la Serra de l'Obac.