divendres, 11 de febrer del 2022

Excursió al Puig de la Creu

Hem fet una curta excursió per les rodalies de Castellar del Vallès pujant al Puig de la Creu, un cim de poca alçada amb una ermita-castell al seu cim. Tot el camí l'hem fet per pista amb una pujada suau i una baixada encara més suau. Una plàcida passejada amb grans vistes de La Mola, Montserrat, el Montseny i tot el Vallès.
Hem sortit de Castellar del Vallès per una pista que comença a pujar pel bosc. La pista puja fent alguns girs fins arribar al cim del Puig de la Creu (669 m). El cim està ocupat per un gran edifici, un castell-ermita. Encara que l'edifici ocupa tot el cim, hi ha una gran panoràmica en totes direccions, especialment en direcció a Sant Llorenç de Munt, on teníem la Mola molt a prop. Ens hem aturat a esmorzar contemplant el panorama i hem fet volar el dron.
Hem sortit del Puig de la Creu per una pista en lleugera baixada que ens ha portat fins al lloc conegut com L'Alzina Balladora. Es tracta d'una explanada on antigament hi havia una gran alzina, al voltant de la qual ballava la gent quan tornava de l'aplec. Ara ja no existeix aquesta alzina però hi ha un petit monument en record seu.
Just en aquest lloc la nostra pista conflueix amb el GR173 que ja no hem deixat fins arribar a Castellar del Vallès tancant aquest itinerari circular.
I aquí teniu un vídeo amb algunes escenes d'aquesta petita excursió: