dimecres, 16 de febrer del 2022

Via ferrada de la Roca de la Creu

Avui he fet una sortida d'exploració. La via ferrada de la Roca de la Creu, ubicada al costat de Ribes de Fresser és una curta via equipada que puja a una roca característica, la Roca de la Creu, a sobre mateix de la població. És una ferrada fàcil i curta, catalogada com a K2, i té com a continuació un camí equipat que permet allargar una mica aquesta curta activitat.
En realitat, la poca entitat d'aquesta via ferrada no justificaria el viatge a Ribes de Fresser, ja que és més llarg (en temps) el desplaçament que l'activitat, però avui la motivació era diferent. Tenint en compte que aquesta ferrada és curta i fàcil, apta per iniciació, he pensat que podria ser una activitat interessant per fer amb nens, si més no amb la meva néta gran, però una mesura elemental de prudència aconsellava recórrer abans aquesta ferrada per valorar la seva dificultat sobre el terreny  abans de portar-hi els nens.
He deixat el cotxe a Ribes i he iniciat la curta aproximació fins a l'inici de la via, situada a la part alta de la població. Des del peu de l'agulla la via ferrada es veu dreta i fins i tot amb algun petit desplom. He iniciat la pujada per l'esperó inicial, el que porta al cim de l'agulla, comprovant que, efectivament, és força dret però molt ben equipat, de manera que és menys difícil del que sembla des del peu de l'agulla.
He arribat al cim de l'agulla i he fet la foto que il·lustra aquesta entrada de blog abans de seguir el recorregut. Cal baixar una mica per passar un petit pont i més endavant pujar un segon mur i baixar per l'altra banda per passar un pont nepalès una mica més llarg que l'anterior.
Després de completar la via crec que efectivament és fàcil i la poden fer nens, encara que no massa  petits. El segon pont nepalès no és apte per nens perquè no arriben al cable que fa de passamans però aquest pas es pot evitar passant-lo caminant per sota. En qualsevol cas crec que esperaré una mica abans de portar-hi la néta; esperaré que creixi una mica més.
Avui gairebé no he fet fotos; només la foto de cim amb la que he obert aquest post. Quan vingui amb els nens ja faré un reportatge fotogràfic i un vídeo per il·lustrar l'activitat.