dimecres, 13 d’abril del 2022

Ribera Sacra: Vilariño - Chantada

Avui hem completat el nostre recorregut de quatre dies seguint el Camiño de Inverno, una de les branques del Camino de Santiago, per la Ribera Sacra. Avui era l'etapa reina perquè hem arribat al cor de la Ribera Sacra, travessant el Miño pel Ponte de Belesar i gaudint del paisatge característic d'aquesta comarca, amb les ribes plenes de vinyes i cirerers florits. Ha estat la millor de les quatre etapes i un gran final per al nostre recorregut per aquesta comarca gallega.
Hem sortit de Vilariño iniciant la caminada per una carretera. Era una carretera local, gairebé sense trànsit, i l'hem seguit una bona estona fins arribar a un poblet anomenat Diomondi, on hem deixat la carretera pujant a l'esquerra per una pista fins a un altre poblet molt pròxim, A Portela.
Hem deixat enrere l'asfalt, prenent un ample camí. Aviat hem trobat un tram empedrat i a partir d'aquí el camí és una antiga calçada romana que antigament unia les ciutats d'Astorga i Braga. El camí baixa ben traçat, fent llaçades per una roureda i empedrat amb grans lloses de pedra.
Després dels primers girs del camí hem començat a veure, al fons de la vall, el riu Miño que en aquest sector té les aigües estancades per la presa de Los Peares. Més avall hem sortit del bosc entrant en una zona de vinyes, un dels principals atractius de la Ribera Sacra. Les vinyes estan plantades a les ribes del riu en unes feixes amb bon pendent i en els marges hi ha cirerers, que en aquesta època de l'any estan ben florits.
Hem arribat al petit poble de Belesar i a un gran pont sobre el Miño. Hem travessat el pont i hem iniciat la pujada per l'altra banda, també entre vinyes i cirerers. Després d'un bon tram de pujada hem arribat a una famosa bodega, anomenada Via Romana. Hem fet una petita aturada a la bodega i, un detall per als peregrins, ens han obsequiat amb una degustació dels seus vins.
Hem seguit pujant, passant per un antic molí, fins arribar a San Pedro de Líncora, una església situada en un punt alt a partir del qual hem iniciat la baixada cap a Chantada, on hem acabat l'etapa completant la nostra travessia per la Ribera Sacra.
I aquí teniu el vídeo amb un resum de les quatre etapes d'aquesta sortida a la Ribera Sacra: