dimecres, 13 d’octubre del 2021

Castell de Burriac i Montcabrer

Castell de Burriac
Feia molts anys que volia venir al Castell de Burriac. La pujada al castell va ser una de les primeres excursions que vaig fer de petit, ja fa més de 50 anys, i mai hi havia tornat. Com que el Castell de Burriac és visible des de tot el Maresme, amb la seva silueta característica, cada vegada que el veia pensava que havia de venir a repetir aquella excursió històrica de la que només recordava que sortíem de Cabrera i passàvem per la Font Picant i per la Creu de Montcabrer.
Hem deixat el cotxe a l'inici de la pista que porta a la Font Picant i hem iniciat la caminada amb una lleugera baixada que ens ha portat a aquest berenador, avui tancat. Des d'aquí es pot pujar directament al castell per una gran pista però nosaltres hem fet un itinerari circular que voreja la part sud de la muntanya per anar a buscar el Coll de la Codera.
Hem agafat un caminet pel bosc que després puja per un tallafoc fins trobar un camí una mica més gran que segueix voltant la muntanya i puja fins al Coll de la Codera. Aquí hem agafat una pista que enllaça amb una pista amb trams formigonats que puja directament al cim del Turó de Burriac (392 m).
El Castell de Burriac és una construcció històrica, avui en ruïnes, encara que restaurat i consolidat. Des d'aquí tenim una gran vista sobre el Maresme i el Pla de Barcelona.
Hem esmorzat i hem fet volar una mica el dron prenent imatges del castell des de diferents punts de vista. Després hem iniciat la baixada per la banda contrària, per una gran pista que ens ha portat a la Font Picant i al punt de partida.
Després d'un breu descans hem iniciat la segona part de l'excursió que recorre el llom del Montcabrer fins a la Creu. El camí puja lleugerament fins arribar a un collet al peu del punt més alt de la Serra, el Turó de l'Infern (324 m). Hem pujat a fer les fotos de cim i hem retornat al collet per seguir el camí cap a La Creu de Montcabrer (311 m). És un punt singular, un extraordinari mirador del Maresme. Hem fet volar novament el dron i hem fet algunes fotos abans de retornar pel mateix camí fins al punt de partida.
I aquí teniu el vídeo de la jornada: