dijous, 7 d’octubre del 2021

Els Graus de Collbató, via Joc de Nens

Collbató Joc de Nens
Hem fet una sortida matinal a Montserrat per practicar l'escalada a la zona dels Graus, al costat de Collbató. En aquesta zona hi ha diverses vies relativament llargues i de dificultat variada, aptes per a una matinal perquè l'aproximació és molt curta.
Nosaltres hem triat la via Joc de Nens, d'uns 150 metres de recorregut, ben equipada i sense excessiva dificultat, amb un màxim de IV+. Són sis tirades, més un tram de transició que es fa caminant.
Hem sortit de la part alta de Collbató per un camí anomenat Drecera de Fra Garí. Des de l'inici del camí ja es veien, ben a prop, les roques dels Graus per on puja la nostra via i algunes més. Hem deixat el camí per pujar muntanya amunt seguint algunes traces de corriol fins arribar al peu de la via.
La primera tirada puja per una placa no gaire pendent, amb molt bona roca i amb un parell de parabolts. La segona comença amb un tram una mica més vertical, assegurat amb un pitó, però aviat baixa la dificultat i arribem a un gran replà on muntem la segona reunió.
Per l'esperó del davant segueix la via de l'Avi Joan però per seguir la nostra via, la del Joc de Nens, hem de recórrer un tram de transició, uns 50 metres en horitzontal que podem fer caminant. Al final d'aquest flanquejament trobem una placa llisa per on va la continuació de la nostra via.
Superem la placa, assegurats amb dos ponts de roca equipats amb sengles baguetes, i arribem a un còmode replà al peu del pas clau de la via. Són dues tirades amb passos de IV+, força dretes però amb bones preses. El pas més difícil és el primer, quan cal superar un parell de metres molt drets amb poca presa. Després trobem un parabolt on ens podem assegurar i seguir amunt sense tanta dificultat.
Després de superar les dues tirades més compromeses arribem a la darrera tirada, una placa curta que ens porta al final de la via, un ample repà on ens podem desequipar abans d'iniciar el retorn.
Per buscar el camí de baixada hem pujat per un caminet poc definit però marcat amb pintura blava i algunes fites. Aviat hem arribat a un camí més ample, el Camí de les Bateries, que hem seguit uns metres a l'esquerra fins a l'inici de la Drecera dels Graus.
Aquesta drecera és un petit camí, marcat amb pintura vermella, que baixa directament a Collbató amb fort pendent. Abans d'arribar-hi s'ajunta amb el camí de pujada i amb la Drecera de Fra Garí.
Finalment hem completat aquesta curta matinal prenent un refresc al bar de Collbató abans de tornar a casa on ens esperaven a dinar.
I aquí teniu el vídeo de la jornada. Ha estat produït per Mountain Films i cedit per als seguidors del Blog de Muntanya: