dissabte, 8 d’abril del 2023

Torrent Tortuguer

El Torrent Tortuguer es un camí equipat o una petita vía ferada, encara que no cal equipament de ferrades perquè no hi ha cable de vida. En realitat hi ha només dos curts passos equipats i només el segon té certa dificultat, de manera que és ideal per anar-hi amb nens encara que cal tenir precaució.
Hem deixat el cotxe al polígon industrial de Cal Tortuguer i hem iniciat la caminada en direcció al torrent. Aviat hem deixat enrere els carrers del polígon agafant un caminet que s'endinsa en el bosc i baixa fins arribar al llit del torrent.
Aquí hem tingut una petita sorpresa: hi havia uns quant ossos escampats pel torrent i fins i tot les restes, encara a mig podrir, d'un porc senglar de bona mida.
Hem deixat enrere el cementiri de senglars i hem començat a pujar per la llera del torrent, un fàcil camí amb alguns punts una mica embardissats encara que es notava que recentement algú havia netejat el camí.
Hem arribat a un túnel, un pas subterrani sota la carretera C55, bastant llarg i fosc. Poc després un segon túnel, aquest sota la C58 que comença justament en aquest punt. Tot i la foscor, hem passat els dos túnels sense encendre els frontals que portàvem.
Hem seguit pujant per la llera, superant amb fàcils grimpades alguns petits ressalts fins arribar al primer pas equipat, molt fàcil, amb un parell de grapes que es ajuden a superar un mur de poc més d'un metre. Després d'uns quants ressalts més hem arribat al pas clau del recorregut, el segon pas equipat. És un mur de més de dos metres, amb un lleuger extraplom. L'equipament és perfecte, unes quantes grapes col·locades estratègicament, i hem superat el mur sense problemes.
Un cop superat el pas clau només ens quedaven quatre petites grimpades fins arribar a una pista on acaba el recorregut del torrent i comença el retorn. Hem seguit la pista amb algunes dreceres fins baixar a la carretera i en pocs minuts hem arribat al punt de partida donant per acabat el recorregut del Torrent Tortuguer.
Avui no hi ha àlbum de fotos perquè el càmera s'ha centrat en gravar en vídeo l'activitat. Aquí teniu aquest vídeo: