dimecres, 27 de juliol del 2022

GR5: Ceillac - Maljasset

Segona etapa de la temporada del GR5, amb arribada a Maljasset, una petita població alpina que ja coneixem perquè aquí vam fer, l'any 2018, una memorable estada d'esquí de muntanya amb diverses ascensions prenent com a base el refugi del CAF.
Hem sortit de Ceillac agafant un camí que puja amb pendent suau al costat de la carretera i del Torrent Melezet. Hem arribat a un remuntador mecànic de l'estació d'esquí i hem agafat un caminet a la dreta amb fort pendent. El camí puja pel bosc fent llaçades però sempre molt ben traçat i senyalitzat.
Després d'una bona estona de pujada hem arribat al Lac Miroir, situat a uns 2.200 metres. El llac està parcialment ocupat per la vegetació aquàtica i ens ha ofert uns gran paisatge, amb les muntanyes reflectides a les aigües del llac.
Més amunt hem arribat al segon llac, el de Sainte Anne, a 2.400 metres d'altitud. Aquest llac és molt més gran i també molt panoràmic. Al costat del llac hi ha una petita ermita, dedicada també a Santa Anna.
Quan hem arribat al llac ens ha sorprès que hi havia força gent. Com que no havíem trobat ningú pel camí hem deduït que hi deu haver un altre camí més curt, potser utilitzant algun dels remuntadors mecànics de l'estació d'esquí, que porta a prop d'aquest lloc tan turístic.
Des del mateix llac ja es veia, una mica lluny, el Col Girardin amb el camí que hi puja fent llaçades per una gran pedrera. Hem seguit el camí, amb forta pujada, fins arribar al Col Girardin (2.699 m).
Des del coll hem vist, a l'altra banda, les muntanyes de Maljasset que havíem pujat amb esquís: la Pointe Basse de Mary, l'Aiguille Large i l'Alpet. També es veia, clarament, l'antiga pedrera de marbre verd i que vam vorejar en la nostra ascensió amb esquís a l'Alpet.
Hem iniciat el descens en direcció a Maljasset. Després de baixar un tram molt dret hem arribat a un altiplà on hi havia una curiosa font amb abeuradors de pedra tallada. Més avall hem deixat el traçat oficial del GR5 per agafar una variant que porta a Maljasset, on havíem de passar la nit. És un camí que baixa força dret per una zona esquistosa, on cal anar amb compte per no sortir del camí ficant-se en terreny inestable.
Finalment hem arribat a Maljasset, un poblet de quatre cases però amb una magnífica gîte d'ètape, l'Auberge de la Cure, on ens hem instal·lat.