dilluns, 27 de desembre del 2021

Travessia dels Frares Encantats, amb nens

Travessia dels Frares Encantats
La Travessia dels Frares Encantats és una clàssica montserratina. És un camí equipat que recorre la part alta de Montserrat entre el Coll de Port i el Portell Estret, un espai que correspon a la Zona dels Frares Encantats. La major part d'aquest recorregut discorre per corriols que pugen i baixen contínuament per les canals montserratines y, en alguns punts concrets, hi ha equipaments que ens ajuden a superar els passos més complicats. El pas clau del recorregut és un mur d'uns 10 metres, equipat amb unes barres d'acer que formen una escala i amb una cadena de ferro que s'utilitza com a passamans.
Jo vaig fer aquesta travessia en solitari, encara no fa un mes, justament per comprovar l'estat de les instal·lacions i repassar el recorregut, pensant en venir amb els nens. Avui he vingut per fer la travessia amb els nens en un dia ben asolellat però amb força vent.
Hem iniciat la caminada a Can Maçana, pujant pel camí del Coll de Guirló. Allà hem deixat el trencall que porta a la Portella i el Refugi i hem seguit endavant pel GR172. El GR passa per sota de la Cadireta i poc després l'hem deixat per agafar el camí que porta al Coll de Port, punt d'inici de la part tècnica del recorregut.
Hem deixat el camí principal i hem iniciat la travessia prenent un corriol que puja a la dreta, senyalitzat amb marques blaves. El camí puja fort fins arribar a un pany de paret ben dret. És el pas clau. Unes barres de ferro formant una escala ens ajuden a superar el mur. Tot i que és fàcil, els nens s'han posat l'arnès i ens hem encordat per assegurar el pas. Sense cap problema els nens han superat l'escala arribant a un bosc penjat.
Després d'un tram de pujada pel bosc hem trobat un petit mur que hem superat amb l'ajut d'una corda de nusos. Al costat teníem la roca anomenada L'Enclusa o El Bacallà. Després d'aquest pas ja hem guardat la corda definitivament i hem seguit endavant.
El camí segueix superant algunes petites dificultats amb l'ajut de cordes fixes. Hi ha un altre pas singular on baixem un parell de metres amb l'ajut d'una corda de nusos i passem per un forat entre blocs de roca.
Després de superar encara alguns petits passos equipats, hem arribat al Torrent del Lloro, on hem iniciat una forta pujada fins al peu de la roca del mateix nom. A partir d'aquí ja gairebé tot és baixada. Hem passat al costat del Morro Pla, amb el característic Pi de la Trinitat, i hem baixat fins al peu de l'Agulla Sense Nom. Aquí el nostre camí desemboca en el camí de la Canal Ampla, que marca el final de la Travessia.
Ja per camí fàcil, hem baixat fins al Refugi Vicenç Barbé i després, pel Pas de la Portella, hem retornat al punt de partida al Coll de Can Maçana.
I aquí teniu un vídeo amb les millors escenes d'aquesta travessia, on els nens han demostrat, una vegada més, que tenen fusta de muntanyencs. Per altra banda, avui no hi ha àlbum de fotos perquè n'hi havia poques. Aquesta vegada, els esforços del fotògraf s'han dedicat al vídeo i a ajudar els nens en alguns passos.