dissabte, 19 de novembre del 2022

GR3: Mas Formiguera - Oliola

GR3: mas Formiguera - Oliola
Una etapa més del GR3, el camí central de Catalunya, per terres de la Noguera. Aquesta etapa, com l'anterior, és una plàcida passejada per boscos i camps, sense grans desnivells. La dificultat més gran d'aquesta etapa és la indeficició d'alguns trams del camí. Les característiques marques del GR, amb pintura blanca i vermella, són molt escasses, antigues i desdibuixades, de manera que es fa molt difícil seguir el GR sense l'ajut d'un GPS.
Fins i tot en alguns punts el camí ha desaparegut, ocupat per camps de conreu o per noves construccions, obligant-nos a vorejar camps sense camí o fer alguna variant imprevista.
Avui ens hem aturat a esmorzar a Ponts, al restaurant Ventureta, on ja ens esperaven amb els croissants sobre la taula. Després d'esmorzar hem anat a Mas Formiguera, una gran masia situada a pocs metres de la carretera C14, on vam acabar l'etapa anterior.
Hem iniciat la caminada per una pista que ens ha portat en pocs minuts a l'ermita de Sant Miquel de Valldàries, una antiga construcció d'estil romànic encara que modificada posteriorment. Després hem baixat per un petit camí que més endavant enllaça amb una pista que baixa fins a la petita població de Vilanova de l'Aguda.
A la sortida de Vilanova hem agafat una carretera asfaltada. Curiosament, l'entrada d'aquesta carretera està tancada amb una barrera, de manera que no hi ha trànsit. Després d'una estona seguint la carretera hem agafat un corriol a l'esquerra iniciant la part més interessant de l'etapa d'avui, un llarg camí carener amb grans vistes que ens ha portat fins a l'ermita de Santa Maria.
Al costat de l'ermita hem fet la foto de grup, abans de seguir el nostre camí en direcció a Ponts, a on hem arribat en pocs minuts de baixada. Hem travessat la població fins a la part alta on hi ha l'inici d'una bona pista que porta a Oliola.
Hem seguit aquesta pista, molt ampla i amb poc pendent, fins que acaba en una carretera que en pocs minuts ens ha portat a Oliola, on ens esperava l'autocar i hem donat per acabada l'etapa. Després ens hem desplaçat fins a Ponts, per dinar al restaurant Ventureta abans de tornar a casa.
I aquí teniu el vídeo d'aquesta jornada senderista. Ha estat produït per GReaperos Productions i cedida al Blog de Muntanya per als seus seguidors:

Pinell -
Formiguera, 2022
Pi de Sant Just -
Pinell, 2022
Cardona -
El Pi de SJ, 2022

J. Antonio - Miquel M. - Ramon - Jorge - Jose - Cristina - Carles - Maribel - Xesco - M. José - Miquel B. - Mònica - Manel - Montse - Paco M. - David - Trinidad - Joan G. - Núria T. - Magda - J. Rafel