dijous, 27 d’octubre del 2022

Cova de la Mola de Colldejou

Mola de Colldejou
La Cova de la Mola de Colldejou és una curiosa cavitat que travessa un cingle sota el cim de la Mola. L'entrada està a peu pla però a la sortida per l'altra banda s'ha de fer un ràpel de 15 metres per completar la travessia subterrània. Com que l'activitat és curta l'hem complementat pujant al cim de la Mola de Colldejou i tancant un itinerari circular baixant pel Coll del Guix.
Hem sortit del poble de Colldejou seguint el GR7 per un camí empedrat. Més amunt hem deixat el GR7 per agafar la variant del mateix camí que puja a La Mola. Abans d'arribar al coll que dona entrada a l'altiplà del cim ja hem vist a l'esquerra el cingle on hi ha l'entrada de la cova. Hem deixat el camí, pujant per un corriol fins a la boca de la Cova de la Mola.
Després d'equipar-nos hem entrat a la cavitat per una galeria fàcil, caminant i fent petites grimpades sense dificultat entre els blocs. Hem passat diverses sales fins arribar a un eixamplament, el punt on hi ha més formacions.
En aquest eixamplament la galeria fa una ziga-zaga encarant-se cap a la sortida que ja està a prop. Encara cal superar, però, la part més complicada de la cova, uns metres molt estrets que no arriben a ser angoixants però ens obliguen a treure'ns la motxilla per passar.
Després de superar els estretaments hem arribat a la sala final, amb una finestra oberta al buit on hi ha la instal·lació del ràpel. Hem baixat sense problemes els 15 metres del ràpel, muntat sobre un spit i un parabolt, completant la travessia de la cova.
Per un corriol hem retornat al camí principal i hem completat l'ascensió fins a la Mola de Colldejou (921 m), un cim força destacat vist de lluny i defensat per grans cingles però amb un cim molt poc prominent. És un extens altiplà on és difícil saber quin és el punt més alt. Allà mateix hi ha les restes d'una torre, que es va construir durant la tercera guerra carlista i servia per a la telegrafia òptica..
Després de visitar les ruïnes de la torre hem iniciat el descens en direcció al Coll del Guix per un bon camí marcat amb pintura blava. En poc temps hem arribat al coll i després, per una pista cimentada, hem baixat fins al poble de Colldejou on hem tancat aquest itinerari circular.
I aquí teniu el vídeo d'aquesta activitat. Ha estat produït per Edicions JGB i cedit al Blog de Muntanya per als seus seguidors:

GR7: Teixeta -

TOPOGRAFIA:
Mola de Colldejou
Joan G - J. Rafel

Aquest bloc és interessant per tota la informació de montanya i esports a l'aire lliure , m'ha semblat molt pràctic de consultar i molt variat.

Moltes gràcies pel teu comentari. M'alegro que t'hagi agradat el blog.