dilluns, 3 d’octubre del 2022

GR223: Cala en Turqueta - Sant Tomàs

Camí de Cavalls, Menorca
Una nova etapa del Camí de Cavalls per la costa sud de Menorca, avui passant per algunes de les millors cales de l'illa en un magnífic dia de tardor.
Hem iniciat la caminada al pàrquing de Cala en Turqueta recorrent el curt trajecte que porta a aquesta platja on vam acabar l'etapa d'ahir. A la cala hem retrobat el Camí de Cavalls, que a partir d'aquí puja pel bosc elevant-se sobre la platja.
Al cap de poc hem arribat a una bifurcació. El GR segueix pel bosc en direcció a la Cala Macarella però nosaltres hem preferit agafar una curta variant més interessant, que passa per una altra cala, la Macarelleta, una de les millors de Menorca.
Hem arribat a la Macarelleta, una petita cala sense urbanitzar de sorra blanca i aigües blaves a on només es pot arribar caminant o amb alguna embarcació. Hem travessat la platja i a l'altra banda hem agafat una camí pintoresc que puja pel bosc oferint-nos grans vistes de la cala des de les altures.
Ens ha sobtat la gran quantitat de gent que venia pel camí.. des de la Cala Macarella Era una multitud tan gran que hem pensat que no cabrien a la petita platja de la Macarelleta.
Hem arribat a la Macarella, una cala més gran però tan maca com la seva germana petita. Hem seguit per l'altra banda pujant per un camí que s'allunya una mica de la costa i després hi retorna, baixant a la platja de Cala Galdana. Aquesta cala està urbanitzada amb hotels i xalets i té tota mena de serveis.
Ens hem aturat una estona a Cala Galdana i hem pres un cafè en una guingueta abans de seguir el nostre camí en direcció a la Cala Mitjana, una altra magnífica cala de sorra blanca i aigües blaves.
Des de Cala Mitjana, el Camí de Cavalls inicia un llarg trajecte per l'interior, allunyant-se una mica de la costa. Hi ha una variant senyalitzada que segueix per la costa però nosaltres hem preferit seguir el camí oficial per l'interior. Hem passat per zones de camps i boscos, una bona mostra de la Menorca rural. Hem passat el barranc de Son Fideu per un pont de fusta i ens hem aturat a esmorzar al costat d'una alzina monumental.
Poc després el camí ens ha retornat a la costa, a les platges de Binigaus, i poc després hem arribat a Sant Tomàs, punt final de la nostra etapa. A l'entrada d'aquesta urbanització hem trobat el plafó que indica el final del sector 14 i hem donat per acabada l'etapa en aquest punt. Després un taxi ens ha retornat a l'aparcament de Cala en Turqueta per recuperar el cotxe.
Aquesta vegada no tenim vídeo; publicarem un vídeo recopilatori de les 5 etapes i mitja que hem fet en aquesta sortida a l'entrada de l'última etapa.