divendres, 23 de juliol del 2021

GR5: Montgenèvre - Briançon - Sachas

GR5: Montgenèvre - Sachas
Després de tres grans etapes pel GR5, avui tenim una etapa de transició. Des de l'estació d'esquí de Montgenèvre, el GR baixa fins a la població de Brirnçon, una ciutat força important, capital de la comarca del Briançonnais. Com que aquesta baixada és curta, hem completat l'etapa travessant tota la ciutat i pujant per l'altra banda fins a la petita població de Sachas, a l'inici de la carretera des Ayes per on segueix el GR.
Hem sortit de Montgenèvre per la carretera N94 en direcció a Briançon. Ben aviat hem deixat la carretera per agafar un camí a l'esquerra que travessa el riu i s'interna en el bosc. El camí, aviat convertit en pista, baixa suament pel bosc fins ben a prop de Briançon, al peu del seu castell.
Hem travessat un magnífic pont, una gran arcada de pedra que dóna accés a recinte del castell, i hem pujat fins a les portes. El GR no puja a dalt de tot sinó que deixa el castell i el barri antic a la dreta per baixar en direcció al centre de la ciutat. No hem arribat a entrar al centre sinó que el camí es desvia per un parc urbà vorejant Briançon sense passar pels seus carrers principals.
Després de travessar el parc hem seguit el nostre recorregut, gairebé tot urbà, pels barris de l'extrarradi de Briançon. Hem arribat a Villar-St-Pancrace, una mena d'urbanització de casetes escampades, i a Sachas, petit poble a la sortida de l'anterior, on comença la carretera des Ayes i on hem donat per acabada l'etapa.
Ha estat una etapa curta i fàcil, ben diferent de les anteriors, sense massa història ni grans paisatges. Per això hem fet poques fotos i avui no tenim àlbum; només algunes fotos que hem publicat en aquesta mateixa entrada.