dilluns, 5 de juny del 2023

GR223: Favàritx - Cala Tirant

GR223 - Camí de Cavalls
Segona etapa del nostre recorregut per la costa nord de Menorca, seguint el Camí de Cavalls. L'etapa d'avui ha tingut dues parts ben diferenciades: una primera part similar a la del dia anterior, passant per algunes cales i pel punt singular de les Salines de Mongofra, i una segona part no tan interessant passant per zones urbanitzades i amb un tram final de carretera sense cap interès.
Avui  hem sortit del pàrquing de Favàritx i, després de baixar una curta estona per la carretera, hem agafat un camí a la dreta que ens ha portat en direcció a la Cala en Calders. Després hem girat cap a l'interior per anar a buscar una pista, el Camí d'Addaia.
Ben aviat hem arribat al punt més interessant del recorregut d'avui, les Salines de Mongofra, una antiga explotació de sal on hi ha unes llacunes on antigament s'extreia la sal de l'aigua de mar per evaporació. El camí passa entre els estanys i arriba fins a la punta del Port d'Addaia, un petit port natural, estret i llarg.
Hem pujat seguint la costa fins arribar a Addaia, un centre turístic on comença una llarga zona urbanitzada. Després, ja per asfalt i entre cases, hem recorregut la zona fins arribar a l'Arenal d'en Castell, el punt central d'aquesta zona turística, amb una gran platja. Hem passat una altra urbanització, la de Son Parc, i hem sortit de l'asfalt per agafar una llarga pista que hem recorregut per un bosc de pins una mica allunyats de la costa.
La pista, després de passar algunes bifurcacions, arriba a la carretera Me-7. A partir d'aquí la resta de l'etapa és per carretera: 3,7 km fins a Cala Tirant. Aquest final d'etapa és tan poc atractiu que algunes empreses que ofereixen suport logístic als caminadors acaben aquí l'etapa evitant el tram de carretera que no aporta res més que el perill del trànsit.
Nosaltres hem volgut completar l'etapa i hem començat a caminar per la carretera. És un tram especialment perillós perquè el trànsit és intens i la carretera no té vorera ni cuneta ni res més que la pròpia calçada.
Hem recorregut la carretera fins arribar a una cruïlla on comença la carretera de Cala Tirant, molt més segura, amb un carril per bicicletes i vianants. Finalment hem arribat a Cala Tirant on hem acabat l'etapa recuperant la moto per fer la maniobra logística. Després d'anar a recuperar el cotxe, hem deixat la moto a Els Alocs, on acabarem l'etapa de demà.