dilluns, 24 de gener del 2022

Montnegre carener

Hem fet una petita excursió per la Serra del Montnegre passant per alguns dels llocs més característics d'aquesta serra. El nostre itinerari resegueix un PR, camí de petit recorregut, i està totalment marcat, de manera que és molt fàcil de seguir. És un bell recorregut pels densos boscos del Montnegre, on podem gaudir de la diversitat vegetal del bosc mediterrani, Hi ha alzines, pins, roures, castanyers, avellaners i fins i tot alguns avets.
El punt de partida ha estat Sant Martí del Montnegre, el nucli principal de la serra, on hi ha una esgésia i una masia. Per arribar-hi hem hagut de seguir una llarga pista, en bon estat, des de Sant Celoni.
Hem iniciat el recorregut pujant per un camí senyalitzat, amb suau pujada. El camí puja pel bosc i arriba al Coll de Basses (691 m), on hi ha una bifurcació de camins i algunes alzines monumentals. Poc després hem passat al costat d'uns grans faigs, una singularitat botànica a la Serralada Litoral. Són els faigs d'en Preses.
El camí segueix la carena principal del Montnegre, sempre dintre del bosc, fins arribar al Turó Gros o La Telefonista (759 m), un dels punts més alts del Montnegre. És un cim molt poc marcat, un petit altiplà voltat de bosc i amb una torre de vigilància d'incendis, sense cap panorama, tapat pel bosc.
Des de La Telefonista, el punt més alt del nostre recorregut, hem iniciat una suau baixada, sempre pel bosc, fins a Santa Maria de Montnegre. Hem arribat a aquesta ermita, parcialment restaurada, i ens hem aturat a esmorzar.
Després de l'aturada tècnica hem iniciat el retorn per una petita pista que aviat desemboca en una pista més gran on es troba amb el GR92, un camí que ja vam recórrer fa uns anys. Hem seguit per la pista que planeja pel bosc en direcció a sant Martí de Montnegre. Abans d'arribar-hi encara hem passat per un altre punt singular, l'Alzina Grossa, un arbre monumental realment impressionant.
Hem seguit per la pista passant pel costat de la gran masia de can Preses i hem arribat finalment a Sant Martí de Montnegre, on hem tancat el nostre itinerari. Ha estat una curta i fàcil caminada de poc menys de 10 km i amb un desnivell d'uns 300 metres però ens ha donat l'oportunitat de conèixer els frondosos boscos del Montnegre.
I aquí teniu un vídeo amb escenes d'aquesta petita excursió pel Montnegre: