dissabte, 15 de gener del 2022

GR3: Monistrol de Calders - Sant Iscle de Bages

Una nova etapa del GR3, la primera de l'any 2022, per terres del Bages. Avui hem fet el recorregut entre la població de Monistrol de Calders i l'ermita de Sant Iscle de Bages. Un fàcil recorregut per boscos i camps de cultiu amb poc desnivell i amb grans panorames del Pirineu Oriental i Montserrat.
Hem esmorzat a Monistrol en un forn de pa; al carrer la temperatura era d'una quants graus sota zero. Després hem iniciat la caminada travessant la riera i començant a pujar. Amb la gelada del matí ha anat molt bé començar pujant perquè al cap de poc ja no notàvem el fred. Aquest tram inicial era l'única pujada relativament important de la jornada i ens ha portat fins al Serrat de la Mussarra (675 m).
Ens hem endarrerit una mica perquè el camí estava poc marcat i en algun punt les marques del GR no coincidien amb el track que portàvem però a partir de la Mussarra tot ha estat més fàcil. Hem seguit per una bona pista de baixada, amb grans panorames per totes bandes, especialment de Montserrat.
Ens hem aturat a esmorzar al costat de les ruïnes d'una masia anomenada El Vintró i hem seguit per la pista fins que, poc després de passar una gran masia voltada de vinyes anomenada Can Llucià, hem agafat un caminet en forta pujada. Hem arribat a un altiplà des d'on vèiem, a baix d'un petit engorjat, la Fàbrica d'en Jordà, una antiga colònia industrial.
Poc després hem arribat a Navarcles però el nostre camí no entra al centre del poble sinó que el voreja per anar a buscar la carretera i, poc després, la llera del Llobregat. Hem travessat el riu per un magnífic pont de pedra deixant enrere Navarcles.
Després d'una nova pujada hem travessat un pont sobre la carretera C-16 (Eix del Llobregat) arribant a Sant Fruitós de Bages. Tampoc hi hem entrat; hem deixat el centre de la població a la nostra dreta i hem vorejat el poble per una àmplia avinguda. Hem arribat a una zona de naus industrials i hem travessat l'antiga carretera C-16 per un pas elevat.
A la sortida de la zona industrial ja hem vist, al final d'una extensa zona de camps, el campanar de Sant Iscle. Encara en quedava travessar l'Eix Transversal (C25), la via del tren i la Sèquia de Manresa per arribar al final del nostre recorregut, al costat de l'ermita de Sant Iscle, on ens esperava l'autocar.
I, com és costum en aquest grup, hem acabat la jornada excursionista amb un bon dinar en un restaurant de la zona. Aquesta vegada hem anat al Restaurant Can Ferrer de Torroella de Baix, on hem gaudit d'un magnífic menú.
I aquí teniu el vídeo de la jornada. Ha estat produït per GReaperos Productions i cedit al Blog de Muntanya per als seus seguidors:

GR3: Moià -
Monistrol, 2021
GR3: Caraüll -
Moià, 2021
GR3: Puigví -
Caraüll, 2021

Emilio, Guille, Marta, Casilda, Miquel M., Ramon, Trinidad, David, Agnès, Lluis, Maribel, Maria José, Jorge, Cati, Carles, Manel, Jose, Cristina, Joan G., Paco M., Begonya, Montse, Magda, J. Rafel