dimecres, 15 de desembre del 2021

El Montalt i el Turó de Ca l'Amar

Avui hem fet una petita excursió pel Parc del Montnegre i Corredor. L'objectiu principal era el Montalt, un dels cims principals de la Serralada Litoral. De passada, hem pujat un altre cim, també poc important: el Turó de Ca l'Amar.
El punt de partida ha estat el Santuari de Lourdes d'Arenys de Munt, on hi ha un parell de restaurants i unes taules amb bancs de pedra per fer picnic, a més d'una capella, reproducció de l'autèntica cova francesa de Lourdes. Hem començat a pujar per la riera de Sobirans i després per una pista que puja passant al costat d'algunes cases. Més tard hem arribat a la Font de l'Aigua Roja, una font d'aigües ferruginoses situada al costat del camí.
Hem seguit pujant fins arribar a un ampli coll, la Creu de Rupit, on hi ha una cruïlla de diversos camins i pistes. Per aquí passa el GR83, el Camí del Nord, que vam recórrer fa uns anys entre Mataró i el cim del Canigó. Ens hem fet una foto amb la creu que dóna nom al coll i hem seguit per una pista fins arribar a un altre petit coll, on hi ha unes roques característiques. És la Roca de la Ferradura.
Ben aviat hem deixat la pista per agafar un petit corriol per on hem pujat directament al cim del Montalt (596 m). El cim està cobert de bosc i no es veu gaire panorama. Només teníem vistes en direcció al mar, on vèiem la ciutat de Mataró i el port d'Arenys. Tot i la seva poca prominència, aquest cim està a la llista dels "centcims" publicada per la FEEC. Hem fet les fotos de cim i hem fet volar el dron abans d'iniciar el descens.
Hem tornat al col de la Ferradura i hem agafat una pista diferent, per on hem iniciat el descens. Hem arribat a un altre coll, on hem deixat definitivament les pistes per agafar un corriol amb nom propi: el camí amagat. Aquest camí baixa pel bosc fent zigazagues fins a Lourdes però abans d'iniciar la forta baixada hem deixat el camí uns minuts i hem pujat al cim del Turo de Ca l'Amat per un corriol marcat amb pintura groga.
Aquest cim té molt poca prominència i cap panorama, ja que està ple d'arbres que no deixen veure res. Després de fer la foto de cim hem tornat a baixar pel corriol reprenent el camí amagat per on hem baixat directament fins a Lourdes on hem acabat la caminada.
Ha estat una petita excursió, curta i fàcil, però ens ha permès recórrer els boscos del Parc del Montnegre i Corredor en un magnífic dia de finals de tardor, fred però amb molta llum.
I aquí teniu el vídeo de la jornada: