dissabte, 11 de desembre del 2021

GR3: Moià - Monistrol de Calders

Una nova etapa del GR3, entre les poblacions de Moià i Monistrol de Calders. Ha estat una de les etapes més fàcils que hem fet en els diversos GRs que hem recorregut, curta i amb poc desnivell. A més, tot el recorregut va per una àmplia pista, que fa encara més fàcil aquesta etapa.
Per compensar el poc recorregut de l'etapa hem programat una petita variant, separant-nos del GR per visitar el Molí de Brotons, un indret singular amb un salt d'aigua i un gorg, situat a poc més d'un km del traçat del GR.
Aquesta vegada hem esmorzat a Moià, amb el típic cafè amb llet i croissant, al bar Xiringuitu. Després hem sortit caminant per la carretera de Navarcles. Abans de sortir del poble hem agafat una pista a l'esquerra que porta a un petit polígon industrial.
Hem seguit aquesta pista, que avui no hem deixat en tot el dia, fins que al cap d'uns 6 km hem trobat el camí del Molí de Brotons. Una fita gran marca l'inici d'aquest camí, que baixa en direcció a la Riera de Marfà. Poc abans de la Riera hem arribat a l'ermita de la Mare de Déu de la Tosca, una antiga construcció sense gaire valor arquitectònica perquè ha patit moltes reformes.
Hem seguit pel camí, encara marcat per fites, fins arribar al Molí de Brotons. Hi ha un salt d'aigua i un gorg, a més de l'edifici mig enrunat de l'antic molí. Hem recorregut la zona i hem entrat a l'edifici del molí, construït sota una bauma, abans d'iniciar el retorn.
Hem tornat a la pista del GR i hem seguit el recorregut en direcció a Monistrol de Calders. La pista és una mica monòtona, sempre pel bosc i amb poques vistes, però ha estat una plàcida passejada que ens ha portat fins a Monistrol.
Com és habitual a les sortides del grup del GR, quan hem arribat ja ens estaven esperant amb la taula parada en el restaurant Rabell, on hem menjat un magnífic menú.
I aquí teniu el vídeo de la jornada. Ha estat produït per GReaperos Productions i cedit al Blog de Muntanya per als seus seguidors:

GR3: Caraüll -
Moià, 2021
GR3: Puigví -
Caraull, 2021
GR3: Els Munts -
Puigví, 2021

Jaume, Elisabet, Lluis G, Emilio, Paco M., Cristina, Jose, Joan G., Maribel, Núria M., Miquel M., Jorge, Carles M., Cati, Trinidad, Luis, J. Antonio, M. José, Sandra, Magda, J. Rafel