dilluns, 9 de setembre del 2024

Via ferrada Roca de la Creu

Roca de la Creu
Avui hem arribat al tercer dia d'activitats a la Vall de Ribes i hem completat aquesta estada a la vall recorrent la via ferrada de la Roca de la Creu. És una ferrada relativament fàcil, apta per a nens, molt ben equipada i amb grans vistes sobre la vila de Ribes.
Hem esmorzat en el refugi del Corral Blanc, que ha estat la nostra base d'operacions aquest tres dies, i hem baixat a Ribes per iniciar la ferrada. Després de les pluges d'ahir, avui el matí era fred però aviat ha sortit el sol i ha començat a escalfar l'ambient.
Hem arribat al peu de la via i, després d'equipar-nos, hem iniciat l'ascensió a la Roca de la Creu. El primer tram és fàcil i porta a un replà al peu de la part més vertical de l'agulla, que és el tram més difícil però es pot evitar sortint al camí. En Jan ha sortit pel camí, per on a pujat a esperar-nos al final d'aquest tram, que era massa difícil per a ell.
La Mariona ha pujat sense cap problema fins al cim de la Roca, on hi ha una gran creu metàl·lica. Des d'allà he anat a buscar en Jan i he pujat amb ell per la via de baixada fins arribar a la creu, on hem fet la típica foto de cim.
Des del cim hem baixat una profunda bretxa fins travessar-la per un petit pont penjat i pujar per l'altra banda. Després hem seguit flanquejant, amb algunes pujades i baixades, fins arribar al sector final de la ferrada, on hi ha un pont de mico d'uns 15 metres.
En Jan ha baixat per la variant que evita el pont, ja que no arribava al cable on s'havia d'agafar per travessar el pont de mico. A l'altra banda acaba la ferrada i comença un camí equipat que completa el recorregut pujant al cim del Turó de Segura. Nosaltres hem acabat aquí el recorregut perquè teníem pressa per tornar a casa, ja que teníem, a la tarda, un vol a Eivissa.
I aquí teniu el vídeo d'aquesta activitat: