diumenge, 8 de setembre del 2024

Ascensió al Puig de Dórria (2.547 m)

Puig de Dórria
En el segon dia d'estada a terres del Ripollès hem fet una ascensió curta i fàcil: el Puig de Dórria des del refugi del Corral Blanc. En realitat volíem haver combinat aquesta ascensió amb la del Puigmal però el dia era gris i a estones plovia i no hem volgut arriscar-nos a acabar remullats.
Hem dormit al refugi del corral Blanc i hem esmorzat ben aviat. Havia plogut durant bona part de la nit i el dia era gris i emboirat però ens hem posat en camí. Hem pujat per la petita carretera fins al Collet de les Barraques i allà hem agafat una petita pista. Poc més endavant hem deixat la pista per anar a buscar la carena, que ja no hem deixat fins al cim.
L'ascensió al Puig de Dórria per aquesta via és un llarg camí carener amb grans vistes, especialment del Puigmal que teníem molt a prop. Més amunt hem vist, a la carena fronterera, les instal·lacions de l'estació d'esquí francesa del Puigmal.
El dia seguia gris i en algun moment han caigut unes gotes però hem tingut sort i la cosa no ha acabat en un xàfec com pensàvem. Gairebé al final, hem deixat el camí ben marcat que havíem seguit i que porta al Pas dels Lladres per agafar un corriol que puja directament al cim.
En els darrers metres feia un vent fort, fred i humit, i semblava que començaria a ploure en qualsevol moment però no ha  estat així i hem arribat al cim del Puig de Dórria (2.547 m). Feia vent i la boira s'anava acostant, de manera que només hem estat en el cim el temps necessari per fer la foto de cim abans d'iniciar el descens.
Des del cim hem pogut veure més panorama, especialment en direcció a la Cerdanya i les muntanyes que l'envolten, encara que els núvols baixos tapaven bona part del gran panorama que normalment es veu des d'aquí.
Hem baixat seguint en mateix camí i hem tingut la sort que no ens ha enxampat la pluja. Quan hem arribat al refugi ha caigut un xàfec però nosaltres ja estàvem aixoplugats.
Avui no hi ha pel·lícula perquè l'ascensió era curta i el temps dolent, de manera que hem pres molt poques imatges i no hi ha prou material per fer un vídeo interessant.