dissabte, 14 de setembre del 2024

GR3: Viu de Llevata - Malpàs

Avui hem iniciat una nova temporada, la disetena, del grup de caminadors del GR. Com ja saben els seguidors del Blog, el projecte actual és el GR3, un camí de segueix un llarg circuit pel centre de Catalunya recorrent uns 800 km en 47 etapes.
En aquesta temporada tenim previst completar aquest GR tancant el cercle a Bellver de Cerdanya, on vam començar aquest llarg recorregut l'octubre de 2019.  La pandèmia ens va endarrerir una mica però ara ja estem a prop de completar aquest projecte que ens ha fer recórrer una infinitat de pobles, valls, colls i rius per tot Catalunya.
L'etapa d'avui és potser la més llunyana de tot el recorregut i recorre els grans boscos de la Ribagorça entre Viu de Llevata i Malpàs, passant pel Pont de Suert. Avui tampoc tenim autocar i això ens ha obligat a fer una maniobra de cotxes que no ha estat molt llarga però ha endarrerit una mitja hora l'inici de l'etapa.
Des de Viu de Llevata hem pujat fins al Coll de Sant Roc de Viu pel mateix camí per on vam baixar al final de l'etapa anterior. En realitat aquest tram no forma part del recorregut principal del GR, que vam deixar en aquest coll, sinó que es tracta d'una variant que ens va permetre acabar l'etapa anterior en un lloc accesible amb vehicle.
Des del coll de Sant Roc de Viu el panorama era tan extens com en la nostra visita del mes de juny. Teníem una extraordinària visió de l'Aneto i altres muntanyes de la Ribagorça aragonesa, a més de les muntanyes de la Vall Fosca.
Des del mateix coll hem agafat un caminet que s'endinsa en el bosc iniciant una llarga baixada en direcció al Pont de Suert. A la part més obaga de la baixada hem travessat una gran fageda i més endavant rouredes i pinedes on fins i tot algun caminador ha trobat algun rovelló.
Després d'una llarga baixada pel bosc hem arribat al riu de la Font d'Aranyó, al costat de la carretera N260.  Hem travessat el riu per un petit pont de ferro on hem fet la típica foto de grup i després hem pujat a la carretera. Aviat l'hem deixat per agafar un camí amb una barana de troncs que puja fins a un mirador per acabar baixant al Pont de Suert.
El GR no entra al Pont de Suert sinó que quan arriba a les primeres cases s'allunya agafant la carretera de Ventolà per recórrer el tram final de l'etapa, una forta pujada fins a Malpàs. Finalment hem arribat a aquesta població i hem recuperat els cotxes per baixar novament al Pont de Suert on ens esperava el menú de l'Hostal Can Costa que ens ha ajudat a recuperar-nos de la llarga caminada.
I aquí teniu el vídeo d'aquesta etapa, que ha estat produït per GREaperos Productions i cedit al Blog de Muntanya per als seus seguidors:

GR3: Adons -
Viu de Ll., 2024
GR3: Tamúrcia-
Adons, 2024
Gorges de Viu
de Llevata, 2010

GR3: Viu de Llevata - Malpàs
Cristina - Jose - David - Trinidad - Maribel - Begonya - Paco M. - Àngela - Manel - Miquel B. - Mònica - Ramon - Lluis - M. José - Cati - Carles - Jorge - Joan G. - J. Antonio - J. Rafel