dissabte, 19 de març del 2022

GR3: Camps - Salo

Una etapa més del GR, avui per terres del Bages. Ha estat una etapa fàcil i relativament curta, amb poc desnivell i sense centres d'interès notables. El dia era molt gris però s'ha mantingut tot el dia sense ploure, tal com havien anunciat els serveis meteorològics.
Hem arribat de bon matí amb l'autocar a Fonollosa i hem anat a esmorzar a Cal Calet, on vam dinar al final de l'etapa anterior. Després de prendre un cafè amb llet amb coca del país hem agafat novament l'autocar per fer el curt trajecte fins a Camps, on començava la caminada.
Hem sortit del poble caminant per una pista entre conreus. Feia fred i el cel estava gris; a més, a estones bufava un vent gelat que feia incòmoda la passejada. Al cap de poc hem passat per les ruïnes del que semblava una ermita, on es conservava només un mur i la base d'un absis. Hem fet una foto de grup i hem seguit endavant.
El camí, sempre pel bosc i combinant llargues pistes amb petits trams de camí, passa al costat de diverses masies, sempre amb suau pujada, i al final arriba al punt més alt de l'etapa, Castelltallat. És un coll on hi ha una creu de terme i un restaurant.
Al costat mateix del coll, enlairat en un petit turó, hi ha el que seria pròpiament Castelltallat, una església i quatre cases, a més d'un petit observatori astronòmic. Hem esmorzat en el coll mentre alguns pujaven a fer fotos a dalt, abans de seguir la caminada.
Hem passat al costat d'unes granges i hem començat a baixar per una petita pista pedregosa fins arribar al fons de la vall, a la Riera de Coaner. Poc després hem arribat a Claret de Cavallers, una masia monumental, realment magnífica, amb aspecte de castell. El camí passa entre les cases d'aquest petit agrupament per un singular pati empedrat. Hem fet una nova foto de grup i hem seguit endavant.
Poc després de deixar enrere Claret hem iniciat una nova pujada, aquesta més curta que la de Castelltallat però per un camí ben costerut. Gairebé no hi havia marques de GR i, a més, en alguns punts el camí es perdia totalment ocupat per camps sembrats.
Hem arribat a un coll poc marcat, ocupat pels conreus i, ja de baixada, hem arribat a la població de Salo, final de la nostra etapa, on ens esperava l'autocar.
I, com és costum amb aquest grup de caminadors, hem acabat la jornada amb un bon dinar. Aquesta vegada en el Restaurant Roquerols, situat a 1 km de Salo, on ens ha portat l'autocar i hem pogut gaudir d'un magnífic menú on els plats estrella han estats els cigrons amb cansalada, l'escudella i el mató casolà de llet de cabra amb mel.
I aquí teniu el vídeo de la jornada. Ha estat produït per Graeaperos Productios i cedit al Blog de Muntanya per als seus seguidors:

GR3: Sant Iscle
Camps, 2022
GR3: Monistrol
S. Iscle, 2022
GR3: Moià
Monistrol, 2021

Jose, Jaume, Elisabet, Ramon, Paco M., Begonya, M. José, Lluis, Xesco, Àngela, Joan G., David, Trinidad, Carles, Jorge, Núria T., Magda, J. Rafel