dissabte, 4 de desembre del 2021

Canal del Melindro

Hem fet una activitat singular a Montserrat: la Canal del Melindro, que baixa per la cara nord de Montserrat, a la zona dels Frares Encantats, just al costat de la cara nord del Bisbe. Tot i l'espectacularitat de l'indret, el descens de la canal no presenta dificultats especials, sempre que tinguem el material i la tècnica necessaris. Són tres ràpels d'uns 40 metres cada un, sobre uns ancoratges força bons.
L'aproximació a l'inici del descens es pot fer de diverses maneres; nosaltres hem iniciat la caminada  en el pàrquing de Can Maçana. Hem seguit el camí clàssic del Coll de Guirló, la Portella i el Refugi Vicenç Barbé. Després hem agafat el camí de la Canal Ampla; poc abans d'arribar al coll, el Portell Estret, just a a sota de la Sense Nom, hem deixat el camí de la Canal Ampla per agafar el de la Travessia dels Frares Encantats.
Hem seguit aquest camí, senyalitzat amb marques de pintura blava, passant al costat del Morro Pla i el Serrat del Centenar, fins arribar a l'inici de la canal, entre la Boleta Foradada i el Bisbe. Una mica per sobre de la canal, en un mur a la dreta, hi ha la instal·lació del primer ràpel, equipat amb dues anelles.
Aquest primer ràpel és el més impressionant, ja que baixa molt vertical per la canal oberta sobre la cara nord dels Frares. Després de 40 metres arribem a una còmoda plataforma, encaixonada a la canal, on acaba aquest primer ràpel.
El segon ràpel baixa per la canal i ja no és tan impressionant però són també 40 metres. Finalment, el tercer segueix per la canal però aviat s'obre i acaba per un pany de paret fins a l'inici del bosc.
Després de completar els tres ràpels hem recollit el material i hem iniciat el retorn baixant directamente pel bosc fins trobar, ben aviat, el camí del Coll de Port, que hem agafat en direcció al Coll de Guirló passant per sota de la Cadireta.
Ha estat una activitat curta però molt interessant, passant per un dels racons més amagats de Montserrat, que ens ha fet gaudir novament d'aquest magnífic massís.
I aquí teniu el vídeo de la jornada. Aquesta vegada ha estat produït per NONSTOP i cedit per als seguidors del Blog de Muntanya: