dissabte, 18 de setembre del 2021

GR3: Els Munts - Puigví

Avui hem iniciat una nova temporada del grup de caminadors del GR, la catorzena, reprenent el GR3 en el punt on el vam deixar el passat mes de juny. L'etapa d'avui travessava el Lluçanès des del Santuari del Munt, situat al costat del cim del mateix nom a 1.058 metres, fins a Puigví, ja molt a prop de la plana.
La previsió del temps era variable: s'esperaven núvols al matí i xàfecs a la tarda i així ha estat. Només ha plogut uns 10 minuts però hem pogut recórrer tota l'etapa sense mullar-nos.
Hem arribat al Santuari dels Munts de bon matí i hem esmorzat allà mateix abans d'iniciar la caminada.  El camí comença baixant per la carretera d'accés però ben aviat hem deixat la carretera per agafar una pista en direcció sud. La pista baixa fins ben a prop de Sant Boi de Lluçanès on hi ha un arbre monumental, el Roure de la Senyora
Més endavant hem passat al costat de l'ermita de Sant Roc i hem seguit la pista fins arribar a la carretera BV-4608, que hem travessat iniciant la pujada cap al llom de la Serra de Sobremunt. El GR ressegueix aquesta serra passant per l'ermita de Santa Llúcia de Sobremunt. Aquesta ermita està situada en un dels punts més alts de la Serra de Sobremunt i ens ha ofert un gran panorama, que anava des del Pirineu Oriental fins al Montseny.
Hem recorregut tota la Serra de Sobremunt fins arribar al punt on, a sobre del darrer esperó del cingle, hi ha les ruïnes del Castell de Sobremunt. Al peu del castell hi ha una altra ermita, la de Sant Martí Xic. El GR no puja al castell sinó que gira al voltant de l'esperó i segueix per un camí pel bosc en direcció contrària per anar a buscar el pas del Cingle de Puigpelat.
El camí baixa buscant el millor pas entre els cingles, arribant a la plana en poc temps. Hem passat al costat de la gran masia de Puigpelat baixant fins al Torrent de Sorreig. Aquí hem donat per acabada l'etapa però encara ens quedava un petit tram d'uns 800 metres, ja fora del GR, per arribar al petit poble de Puigví on ens esperava l'autocar.
I, com és costum amb aquest grup, hem acabat la jornada amb un dinar en un bon restaurant. Aquesta vegada hem dinat al restaurant Can Pairot de Santa Cecília de Voltregà, on hem gaudit del magnífic menú de cap de setmana.
I aquí teniu el vídeo d'aquesta etapa. Ha estat produït per Greaperos productions i cedit al blog de Muntanya per als seus seguidors:

GR3: Vidrà

RECORREGUT: 17 km
HORARI: 5 h

DOCUMENTACIÓ:

Ramon, J. Antonio,  Lluis C., Àngela, Manel, Maria José, Joan, Maribel, Núria M., Miquel M., Jaume B., Montse, Guille, Marta, Casilda, Miquel B., Mònica, Carles M., Cati, Trinidad, Sandra, Magda, J. Rafel