dijous, 3 de juny del 2021

Torrent del Rajant

Avui hem fet una nova sortida en horari de tarda, una activitat curta que hem iniciat a mitja tarda i hem acabat abans de la posta de sol. El Torrent del Rajant és un petit barranc situat a Sant Llorenç de Munt, amb un equipament que permet recorre'l tant de pujada com de baixada. L'ascensió és com una petita via ferrada, encara que amb equipament precari, mentre que el descens és un barranc equipat per baixar en ràpel.
Hem arribar al punt de partida, al final del carrer Rajant de Matadepera, i ens hem trobat amb tota una colla d'amics de la Sonia que s'han sumat a l'activitat. Després de les presentacions ens hem equipat i hem començat a pujar caminant pel torrent. Aviat hem trobat les primeres dificultats, una sèrie de blocs que ens han obligat a fer petites grimpades per superar els passos, fàcils i sense equipament.
Després de superar diversos petits ressalts hem arribat a un mur d'uns 20 metres, equipat amb grapes de ferro i, a la part superior, amb una corda fixa. Les grapes estan situades a força distància i cal aprofitar les preses naturals per superar-se entre elles. No hi ha cable de vida i la corda només arriba a mitja paret. Tot i la precarietat del pas, l'hem superat tots sense problemes.
Des de la part superior del mur hem fet un flanquejament a l'esquerra per tornar al fons de la canal, ocupada per un parell de petits gorgs plens d'aigua. Hi ha també grapes de ferro per ajudar-nos a superar el pas, tot i que aviat s'acaben i hem d'acabar el flanquejament sense ajudes, amb uns passos fàcils però una mica exposats.
A continuació cal superar un altre mur, també equipat amb grapes, però aquest amb cable de vida. És un cable bastant fi però ens permet assegurar els passos. Des de dalt del mur el torrent s'estreny i queda encaixonat formant un petit engorjat tallat per un parell de blocs encastats.  Hem superat els dos blocs pujant per la xemeneia amb tècnica d'oposició i hem arribat al final de les dificultats. Encara hem pujat caminant una mica més fins al pont sota la pista de Can Pobla, on hem donat per acabada l'ascensió del torrent.
Hem tornat enrere per iniciar la baixada pel mateix torrent. Hi ha muntats diversos ràpels en els ressalts més importants, perfectament equipats amb anelles i molt segurs. Hem baixat els ràpels i hem desgrimpat algun petit ressalt arribant en poc temps al punt de partida al final del carrer Rajant, donant per acabada l'activitat. Tot i que érem una bona colla i ens hem entretingut fent fotos i vídeo, hem completat tota l'activitat en poc més de tres hores
I aquí teniu el vídeo de la jornada. ha estat produït per  Mountain Films i cedit per a tots els seguidors del blog: