dilluns, 1 de febrer del 2021

La Mola per la canal Lucky - Txei

Lucky Txei
L'objectiu d'avui era la canal Lucky-Txei, una petita via ferrada de Sant Llorenç de Munt que puja per una canal superant un cingle. El pas no està equipat amb cable de vida però sí amb grapes d'acer que faciliten l'ascensió, a mig camí entre els conceptes de camí equipat i via ferrada. Com que el recorregut de la canal Lucky Txei és curt, hem completat l'activitat amb un recorregut excursionista per la zona, passant per La Mola, Can Pobla i el Cavall Bernat.
Hem sortit de la zona del dipòsit, a la part més alta de la Urbanització Cavall Bernat, i hem agafat el camí del Coll de la Castellassa. Aquesta camí ja el coneixíem perquè el vam seguir fa ben poc per anar a la Cova de la Codoleda. Des del coll ja hem vist al davant la silueta de la Castellassa de Can Torras, una de les roques més característiques del massís.
Hem seguit pel mateix camí, que travessa l'anomenat Mal Pas de la Castellassa, un pas on el camí flanqueja un cingle a mitja alçada. És fàcil però cal anar amb compte, especialment si venim amb gent poc acostumada als passos vertiginosos.
Poc després del Mal Pas hem deixat el camí per agafar un corriol a l'esquerra que puja directament cap al cingle. Ben aviat hem vist les grapes de ferro indicant-nos el camí a seguir. Hem pujat per la canal amb l'ajut de les grapes, sòlides i ben situades. El pas no té gaire dificultat, tot i que no té el cable de vida que normalment assegura les vies ferrades. En pocs minuts hem superat la canal arribant a la part superior del cingle.
Seguint el camí de la canal hem enllaçat amb el camí de la Senyora, que hem seguit fins que l'hem deixat per agafar un corriol a l'esquerra, marcat amb pintura groga, que ens ha portat directament fins al cim de la Mola (1.107 m), el punt més alt de tot el massís de Sant Llorenç de Munt. El dia no era gaire clar però des d'aquest cim panoràmic hem pogut gaudir de grans vistes en totes direccions. Destacava força el Pirineu, tot nevat. També destacava la silueta de Montserrat i l'àrea metropolitana de Barcelona.
No hem estat gaire estona en el cim, ja que feia un vent gelat, sinó que aviat hem iniciat el retorn per un camí diferent. Per la banda oposada a la pujada hem començat a baixar per un camí de carena i després flanquejant pel bosc fins arribar a Can Pobla, un petit agrupament de cases deshabitades.
A l'altra banda de Can Pobla hem agafat un bon camí en direcció al nostre punt de partida però, com que encara era aviat, hem volgut completar una mica el nostre recorregut visitant un altre centre d'interès: el Cavall Bernat, la roca més característica de Sant Llorenç. Estava una mica apartat del nostre camí però l'hem anat a buscar separant-nos del camí principal i baixant per una canal  que ens ha portat al peu de la roca.
Després de fer quatre fotos i una inspecció visual de la via normal, hem donat per acabada l'activitat agafant un caminet que en pocs minuts ens ha portat fins al punt de partida on havíem deixat el cotxe.
I aquí teniu la pel·lícula d'aquesta activitat. Ha estat produïda per Mountain Films i cedida per a tots els seguidors del blog: