dissabte, 19 de juny del 2021

GR3: Vidrà - Els Munts

La temporada 2020/21 del grup del GR ha estat catastròfica. Les restriccions motivades pel COVID19 no ens han permès fins ara fer les sortides col·lectives que programem mensualment des de fa 13 anys. Avui però, hem pogut iniciar (i tancar) aquesta temporada amb una magnífica etapa per terres del Ripollès i Osona.
Hem iniciat la caminada a Vidrà, on vam acabar la darrera etapa ara fa un any. Avui només érem 14 caminadors i hem arribat a aquesta població amb un microbus. Hem esmorzat a peu dret abans d'iniciar la caminada per la carretera. En poc temps hem arribat al Coll de Vidrà on hem deixat la carretera per agafar una pista a l'esquerra que puja suaument pel bosc.
Aquesta pista passa ben a prop del Santuari de la Mare de Déu de Bellmunt, enlairat sobre la Serra del mateix nom.  Hem arribat a la cruïlla i, després d'una breu reunió improvisada, hem decidit fer una variant de la nostra ruta per acostar-nos al santuari, un indret singular y amb gran panorama.
Hem pujat per un camí costerut i en pocs minuts hem arribat al cim de Bellmunt (1.248 m). El santuari està construït sobre unes roques i el punt más alt està una mica separat, sobre unes altres roques. Hem fet la foto de grup a les escales del santuari abans d'iniciar el retorn pel mateix camí per retrobar el GR.
Hem seguit per la pista, que acaba a la masia enrunada del Boscatell. Després hem agafat un camí de baixada en direcció a la Vall del Ter que ja es veia a baix de tot. A l'altra banda del Ter ja es veia, molt lluny, el Santuari dels Munts on havíem d'acabar l'etapa.
El camí panoràmic ens ha portat de baixada fins al veïnat de Foradada, ja a l'entrada de Sant Quirze de Besora, al costat del Ter. Hem entrat a Sant Quirze seguint el riu però ens hem trobat que avui era la festa major i havien tallat el GR obligant-nos a fer una visita turística pels carrers del poble.
Hem passat el Ter pel pont de la carretera i hem seguit a l'altra banda per la carretera de Sant Agustí. El GR segueix la carretera durant dos km, que han estat els més durs de tot el recorregut a causa de la calor que ja apretava fort. Després hem seguit per una pista asfaltada fins a unes granges i després hem arribat a una gran masia amb el curiós nom de Portell Estret.
El tram de carretera i la llarga pista ens havien deixat una mica acalorats però en aquesta masia hi ha un safareig amb una aixeta; l'amo de la masia ens ha ofert l'aigua fresca i uns quants caminadors s'han remullat una mica per combatre la calor.
Hem deixat enrere El Portell Estret iniciant la pujada final de l'etapa. Un caminet amb forta pujada pel bosc ens ha portat fins al cim dels Munts (1.058 m) on hem acabat l'etapa. Allà mateix hi ha el Santuari i un petit aparcament on ens esperava l'autocar que ens ha portat a dinar al restaurant Ca la Cinta de Sant Agustí de Lluçanès, on ens hem recuperat de les fatigues de l'etapa amb un magnífic menú.

GR3: Sant Joan

DESNIVELL: +800 m   - 750 m
RECORREGUT: 22 km
HORARI: 6 h 30

Ramon, Jorge, J. Antonio,  Lluis C., Àngela, Paco M., Tere G., Manel, Maria José, Lluis G., Agnès, , Magda, J. Rafel