dissabte, 15 de juny del 2024

GR3: La Torre de Tamúrcia - Adons

Avui hem recorregut una gran etapa del GR3, superant la Serra de Sant Gervàs per un pas molt singular: el Pertús. És una etapa curta però intensa, per zones solitàries i per camins poc transitats, amb el pas del Pertus com a punt clau del recorregut.
Aquesta vegada la sortida del grup de senderistes del GR era doble. Hem plantejat una sortida de cap de setmana, de manera que farem dues etapes consecutives per optimitzar el viatge, ja que estem a la zona més allunyada i els desplaçaments són molt llargs.
Hem esmorzat a Arén, al bar de l'Escarlà. Després hem pujat tota la colla fins a la Torre de Tamúrcia però encara faltava molt per començar a caminar. Com que avui no teníem autocar, hem hagut de fer una llarga maniobra per deixar els cotxes a Adons. Hem deixat quatre cotxes en aquesta població i el cinquè, amb els conductors, ha retornat  a La Torre de Tamúrcia per iniciar la caminada.
Des d'aquesta població teníem al davant els cingles de la Serra de Sant Gervàs que havíem de travessar per arribara a Adons, separats de nosaltres per una profunda barrancada: el Barranc de Miralles.
Hem començat a caminar per la carretera que porta a l'Espluga de Serra però aviat l'hem deixat per agafar un caminet que va baixant en direcció al Barranc de Miralles. Hem baixat al fons del barranc, per on avui baixava força aigua, i l'hem travessat per iniciar la gran remuntada en direcció als cingles.
El camí puja ben dret i arriba a l'ermita de Sant Gervàs, un petit edifici sense gaire valor arquitectònic però situat en un indret singular, amb un gran panorama i al peu dels cingles.
Després d'una curta aturada per reagrupar la colla i fer la foto de grup, hem seguit pujant per un corriol cada vegada més petit. Ha estat una pujada difícil perquè el camí és una mica indefinit i puja pel dret per un terreny inestable i pedregós.
Finalment hem arribat al peu del penyassegat i l'hem voregat fins trobar el pas clau: el Portús. És un congost molt estret, de poc més d'un metre, per on se supera el cingle arribant a l'altiplà superior. És un pas ben singular que dóna caràcter a l'etapa.
Hem dinat a dalt abans d'iniciar la baixada per la vessant nord de Sant Gervàs. El camí és molt millor per aquesta banda i en poca estona hem arribat a Adons, on hem acabat l'etapa. Allà teníem quatre cotxes i mentre un d'ells anava a recuperar el vehicle que havíem deixat a La Torre de Tamúrcia, la resta hem anat a la nostra base d'operacions d'aquest cap de setmana, la Casa de Colònies de la Vall de Boí.
Quan hem arribat hem gaudit d'un magnífic berenar. Després de la dutxa, la migdiada i el relax en els jardins de la casa, hem gaudit també d'un bon menú amb la sopa casolana i el pollastre al forn, per recuperar forces de cara a l'etapa de demà.
I aquí teniu el vídeo d'aquesta sortida, que inclou dues etapes del GR. Ha estat produït per GREaperos Productions i cedit al Blog de Muntanya per als seus seguidors:

GR3: Torre de
Tamúrcia, 2024
GR3:
Arèn, 2024
Serra de Sant
Gervàs, 2022

GR3: La Torre de Tamúrcia - Adons
Jorge - Miquel B. - Manel - Agnès - Lluis G. - Marta - Guille - Àngela - Xesco - Joan G. - Begonya - Paco - Carles - M. José - Isaac - José Antonio - Miquel M. - Maribel - Ramon - J. Rafel