diumenge, 1 d’octubre del 2023

Grand Tapou (3.150 m) i Milieu (3.130 m)

Grand Tapou
Una gran jornada de muntanya amb l'ascensió als dos últims tresmils de la corona del Vignemale. Hem passat la nit acampats al costat dels estanys de Montferrat i amb les primeres llums hem iniciat l'ascensió per la via normal. És un camí fàcil que puja suaument per prats i pedreres amb un gran panorama.
Després d'una bona estona de pujada hem arribat al coll entre el Milieu i el Tapou. Des d'aquest punt hem pogut gaudir d'un panorama molt més extens en direcció oest. A sota mateix teníem la vall del riu Ara, on hi ha el refugi de Bujaruelo, y al darrere una gran extensió de muntanyes.
En dos minuts hem arribat al primer cim, el Pic du Milieu (3.130 m) des d'on el panorama era molt extens encara que en direcció nord la proximitat del Tapou i tot el massís del Vignemal ens tapava una mica les vistes. Hem fet una panoràmica circular:
Pic du Milieu
Vista des del Milieu, la cresta que separa aquest cim del Tapou semblava força dreta i rocosa però hem pujat amb molta facilitat fins al segon cim de la jornada, el Grand Tapou (3.150 m). Al davant mateix teníem el Montferrat i vèiem clarament l'esmolada cresta que separa aquest cim del Tapou. També vèiem tots els cims del Vignemale i moltes més muntanyes. Abans d'iniciar el reton, hem fet les fotos de cim i una nova panoràmica circular:
Grand Tapou
Feia un dia magnífic i hauríem pogut estar molta més estona en el cim però encara ens quedava la baixada a Gavarnie i el llarg viatge per carretera fins a casa, de manera que aviat hem iniciat el retorn.
Hem baixat fins als llacs de Montferrat on hem recollit el material d'acampada i hem seguit baixant fins al Barrage d'Ossau, on ahir vam deixar el cotxe, iniciant el llarg viatge de retorn a casa.
I aquí teniu el vídeo d'aquesta sortida. Ha estat produït per Edicions JGB i cedit al Blog de Muntanya per als seus seguidors: