dissabte, 8 de juliol del 2023

GR5: Bousiéyas - Saint-Étienne-de-Tinée

Segona etapa de la temporada del GR5 pels Alps del Sud. Avui hem superat dos colls, arribant a Saint-Étienne-de-Tinée, la població més important de la vall de Tinée.
Hem començat la jornada amb un bon esmorzar  a la gîte La Clé du Vert Eden de Bousiéyas, on hem passat la nit. Després hem iniciat la caminada amb una suau baixada fins travessar un gran pont de fusta sobre el Tinée, el riu que rega aquesta vall alpina.
Hem seguit per una pista que puja suaument fins al Col de la Colombière, el pas clau de l'etapa d'avui. Des del coll hem iniciat la baixada per un petit camí que ens ha portat fins a Saint-Dalmas-le-Salvage, un poble de muntanya molt turístic i amb diversos serveis.
Ens hem aturat en el bar de Saint-Dalmas per prendre un refresc abans de seguir el nostre camí en direcció a Saint-Étienne. Hem agafat una pista que puja suaument pel bosc fins al segon coll de la jornada, el Col d'Anelles (1.739 m). La pujada és relativament curta i aviat hem arribat al coll on hi ha una font d'aigua fresca.
Des del coll hi ha una llarguíssima baixada fins a Saint-Étienne on acaba l'etapa. Hi ha una pista però el GR talla pel dret les múltiple llaçades baixant cap a la vall. Aviat hem vist Saint-Étienne al fons de la vall però hem trigat una bona estona en baixar els 600 metres de desnivell des del coll fins a Saint-Étienne.
Finalment hem acabat l'etapa en aquesta població, molt turística i amb serveis de tota mena, que té una església amb un campanar romànic de gran valor històric. Ens hem allotjat en un petit apartament al centre de la vila.