dissabte, 18 de març del 2023

GR3: Guimerà - Els Omells de na Gaia

Hom tornat al GR3 per fer una etapa més d'aquest llarg camí que recorre la part central de Catalunya passant per una gran diversitat d'indrets i paisatges. L'etapa d'avui era en certa manera singular perquè avui hem passat l'Equador. Efectivament, avui hem fet la vint-i-tresena etapa de les quaranta-sis que hem planificat per al recorregut d'aquest GR.
Com les anteriors, aquesta etapa ha estat fàcil, ja que recorre zones planeres entre camps de conreu i passant pels diversos pobles ubicats a la part baixa de l'Urgell. El punt de partida ha estat la població de Guimerà, on vam acabar l'etapa antrior. Quan hem arribat ja ens estaven esperant per esmorzar en el bar però avui no teníem el típic croissant sinó dues magdalenes casolanes.
Hem iniciat la caminada per una pista al costat del riu Corb entre camps plens d'ametllers florits. Aviat hem arribat al primer dels pobles del recorregut: Ciutadilla. És un poble monumental, que fins i tot té un castell, però el GR voreja el poble per un carrer a les afores.
Seguint per la pista al costat del riu hem passat al costat d'un altre poble: Nalec, que hem deixat a la nostra esquerra sobre un turó. El GR segueix encara per la pista fins al tercer poble del nostre recorregut d'avui, Rocafort de Vallbona, on ens hem aturat a esmorzar.
Aquí hem deixat el riu Corb per agafar una altra pista en direcció sud que amb una suau pujada, sempre entre camps, ens ha portat a un petit coll des d'on hem iniciat una curta baixada cap a Vallbona de les Monges, el punt més singular del nostre recorregut d'avui.
Vallbona és un poble monumental, amb un gran monestir cistercenc, que forma part de la Ruta del Císter. El GR baixa pels carrers del poble fins a la part baixa on hi ha el famós monestir. A la portalada del monestrir hem fet la foto de grup abans de seguir el nostre camí.
A la sortida del poble ens hem trobar una sorpresa desagradable: el camí estava tallat a causa d'una batuda de caça de senglars. Per un moment hem pensat que hauríem de donar per acabada l'etapa aquí i avisar l'autocar que ens recollís en aquest punt.
S'ha reunit el gabinet de crisi i, després de consultar mapes i GPS, hem decidit vorejar la part tancada amb un itinerari alternatiu, seguint un tram de la carretera que porta a l'Espluga Calva. L'estratègia ha resultat vàlida i poc després hem enllaçat amb el GR més amunt, després de fer una volta per la carretera i ja fora de la zona de perill.
Des d'aquí només ens quedaven un parell de quilòmetres per arribar al final de l'etapa, a la població dels Omells de na Gaia. És un poble petit però té un bar, el del Casal, on ens han preparat una paella per dinar.
I aquí teniu el vídeo d'aquesta etapa. Ha estat produït per GREaperos Productions i cedit al Blog de Muntanya per als seus seguidors:

GR3: Altet -
Guimerà, 2023
GR3: Agramunt
- Altet, 2023
GR3: Oliola -
Agramunt, 2022

GR3: Guimerà - Els Omells
Núria T. - Marta - Casilda - Ana - Carles - Cati - J. Antonio - Joan G. - Xesco - Àngela - Paco M. - Begonya - Trinidad - Agnès - Lluis - Jose - Jorge - Magda - J. Rafel