dissabte, 18 de febrer del 2023

GR3: Altet - Guimerà

Una nova etapa del GR3, el Camí Central de Catalunya, per les planes d'Urgell. Com l'etapa anterior, la jornada senderista d'avui ha estat una plàcida passejada per àmplies piestes entre camps de conreu, amb pocs pendents.
Hem arribat a Tàrrega amb l'autocar i hem anat a esmorzar al restaurant El Til·ler, on vam dinar al final de l'etapa anterior. Després del típic esmorzar de croissant hem tornat a agafar l'autocar per anar a Altet, punt d'inici de l'epapa d'avui.
Hem sortit del poble per una pista però, a pocs metres de l'inici, el track que portàvem ens ha fet passar entre uns horts i per un passadís estret entre murs. Aviat, però, hem recuperat el bon camí i hem seguit, ja sense entrebancs, per una còmoda pista.
Hem travessat la carretera C-14 i poc després hem passat per sobre de l'autovia de Lleida per arribar a Tàrrega. Hem travessat la ciutat pels seus carrers, baixant fins al riu Ondara, que hem travessat per un pont sortint de Tàrrega pel Camí de Verdú, una bona pista que hem seguit, sempre entre camps de conreu.
Després de passar per un pont sobre el Canal Segarra-Garrigues hem arribat a Verdú, el primer punt d'interès del nostre itinerari. El GR no passa pel centre de la població però nosaltres hem volgut acostar-nos al centre per veure l'església i el castell, a més de recórrer els carrers del poble. A la portalada de l'església hem fet la foto de grup abans de seguir el nostre camí.
Hem sortit de Verdú per una pista, que ja no hem deixat fins al final de l'etapa. Hem caminat una bona estona entre camps, amb lleugera pujada, fins que hem arribat a un coll, un punt alt marcat amb una creu des d'on ja es veia la torre cilíndrica del castell i les primeres cases de Guimerà.
El GR arriba a Guimerà per la seva part més alta, on hi ha l'eglésia i el castell. Ens hem entretingut una mica visitant el castell abans de baixar a la carretera, al costat del riu Corb, on ens esperava l'autocar. Després, ja amb l'autocar, hem anat fins a Vallfogona de Vallcorb per dinar en el restaurant Somsomnis.
I aquí teniu el vídeo d'aquesta etapa. Ha estat produït per GREaperos Productions i cedit al Blog de Muntanya per als seus seguidors:

GR3: Agramunt
- Altet, 2023
BTT Belltall -
Verdú, 2009
BTT Verdú -
Belltall, 2009

GR3: Altet - Guimerà
Guille - Marta - Casilda - Miquel M. - Miquel B. - Mònica - Carles - Cati - Ramon - Jose - Luis - Xesco - Àngela - Núria T. - Montse - Ana - Núria M. - Joan - Maribel - Agnès - Lluis - Jorge - Sandra - M. José - Magda - J. Rafel