dimecres, 28 de desembre del 2022

Cova de la Dona Morta

La Cova de la Dona Morta és una petita cavitat situada a la falda de Montserrat, a la zona de la Carena del Piteu. En realitat és una cova amb poc interès, ja que no té formacions i el recorregut subterrani és curt, però està a l'entorn de la Muntanya de Montserrat i el seu recorregut és fàcil, apte per anar-hi amb nens.
Hem arribat en cotxe al Revolt de la Paella, una marcada corba de la carretera que porta de Monistrol al Monestir de Montserrat, d'on surt una petita carretera que porta a La Casina. Allà mateix hi ha una petita entrada, on hem pogut aparcar.
Hem agafat un caminet que baixa pel bosc. És el Camí del Piteu, que porta a la masía del mateix nom. Hem seguit aquest camí, resseguint la Carena del Piteu, fins un replà en plena carena on hem deixat el camí per agafar un corriol poc definit a l'esquerra que baixa pel bosc fins a la boca de la cavitat.
L'entrada a la cova es fa per una rampa d'uns 20 metres. És fàcil i es pot baixar i pujar sense corda però avui hi havia una humitat que feia relliscós el terreny, de manera que hem muntat un petit passamans amb un cordino per baixar amb més seguretat.
Al peu de la rampa comença la galeria principal, que es fa gairebé tota caminant, amb algun petit ressalt i un curt pas estret però sense dificultat. Cap al final de la galeria, aquesta s'estreta i hem trobat un tram enfangat. De vegades, segons les ressenyes que havíem llegit, aquest tram està inundat i cal mullar-se els peus per travessar-lo. Avui només hi havia un dit d'aigua i una mica de fang, de manera que hem arribat fácilment al final de la galeria on una petita colada tanca el pas definitivament.
Hem tornat enrere per la mateixa galeria fins a l'accés a la galeria superior.  El pas per accedir a la galeria superior està equipat però l'equipament és molt precari: un tronc recolzat a la paret amb uns claus que formen uns petits esglaons que ens ajuden a grimpar pel tronc. Els nens s'han quedat a baix i jo he pujat a dalt per fer una ullada a la galeria superior, on tampoc hi ha formacions.
L'exploració de la galeria superior ha estat molt curta perquè no volia deixar els nens sols gaire estona i tampoc hi havia res d'interès. He baixat pel tronc amb claus, retornant a la galeria principal i a la rampa d'entrada, per on hem remuntat sense dificultat amb l'ajut del passamans que havíem deixat instal·lat.
I aquí teniu el vídeo d'aquesta activitat: