dijous, 9 de setembre del 2021

Canal dels Arrossegats

Una sortida en horari de tarda per fer una activitat montserratina, curta i sense gaire dificultat, en un dia gris i plujós. Hem sortit després de dinar quan encara lluïa el sol però a l'alçada de Martorell ens ha sorprès un xàfec molt intens. El més normal hauria estat tornar cap a casa però amb una moral de ferro hem seguit endavant.
Quan hem arribat al Bruc havia tornat a sortir el sol, encara que pel darrere es veia la negror de les tempestes que encara estaven remullant el Baix Llobregat. Hem deixat el cotxe al final d'una carrer de la urbanització Mas Grau i hem agafat una pista entre oliveres. Més endavant, el camí s'enfila passant al costat del Gerro i les Tisores i arribant a l'Era dels Pallers, un petit coll per on passa el camí clàssic del Bruc al refugi d'Agulles.
Mentre pujàvem el cel s'anava tapant i se sentien trons en direcció a Barcelona però hem seguit endavant. Poc després de l'Era dels Pallers hem arribat al Torrent dels Cirerers, punt d'inici del descens del barranc. En aquell moment ha començat a ploure; era una pluja feble que ens ha fet dubtar una mica però, com que l'activitat prevista era molt curta, hem decidit seguir endavant.
El descens del barranc ha estat efectivament curt i fàcil. Hi ha tres ressalts equipats amb cordes fixes que es poden desgrimpar encara que nosaltres, veient que la roca estava mullada i relliscosa hem preferit muntar dos curts ràpels en els primers ressalts.
El tercer ressalt no arriba als dos metres i no és més que un passamans per arribar a la instal·lació de l'últim ràpel, de 28 metres, encaixonat entre parets i acabat amb un petit tram volat en una bauma. Hem baixat aquest ràpel, que ens ha semblat menys difícil del que deien les ressenyes, arribant a la gran bauma on acaba aquest descens.
Mentre acabàvem de baixar aquest darrer ràpel ha començat a ploure fort i ens hem refugiat a la bauma, molt gran, esperant que afluixés el xàfec. Després d'una estona d'esperar hem iniciat el retorn per un corriol que va a buscar el camí de pujada per sota del Gerro. Encara plovia, però ja no tan intensament, i hem pogut arribar al cotxe sense remullar-nos massa. Finalment hem tornat a casa, satisfets d'haver pogut completar aquesta activitat malgrat el mal temps que ha esta a punt de fer-nos abandonar.
I aquí teniu un vídeo amb un resum d'aquesta activitat. Ha estat produït per  NONSTOP i cedit per a tots els seguidors del blog: