dimarts, 4 de maig del 2021

Canal 17F i les Bardisses Romàntiques

Bardisses Romàntiques
Hem realitzat una activitat combinada pujant per la canal equipada del 17F i baixant fent ràpels per la canal de les Bardisses Romàntiques. Entre les dues activitats tècniques hem fet una petita excursió per pujar al Puig de l'Hospici (528 m), un petit cim panoràmic per complementar les activitats tècniques amb una ascensió, encara que sigui a un cim menor. Aquestes canals es troben al davant del massís de Montserrat, a l'altra banda del Llobregat, a prop del poble de Monistrol.
Hem fet l'activitat en horari de tarda, aprofitant que ja estem en plena primavera i el dia s'allarga força. El punt de partida ha estat l'aparcament de l'aeri de Montserrat. Des d'allà hem baixat per un corriol fins al costat del Llobregat i hem seguit riu avall per un bon camí. Al cap d'una estona hem deixat el camí per pujar per un fort pendent fins a la via del tren. A l'altra banda de la via, pocs metres més enllà, hem entrat a la canal del 17F.
És un itinerari equipat que puja per la canal superant, amb l'ajut de cordes de nusos i estaques de ferro, diversos murs que anem trobant al nostre pas. Gairebé a l'inici del recorregut hi ha els dos passos més complicats de tot el recorregut. Son dos petits murs de pocs metres però ben verticals que cal superar amb l'ajut de les cordes de nusos a força de braços i sense assegurança.
Superats aquests dos murs, la resta de passos són més fàcils perquè estan millor equipats, amb estaques de ferro i amb la possibilitat d'assegurar-se. Hi ha diversos murs d'alçada variable separats per petits trams on cal caminar.
Després de completar el tram tècnic de la canal 17F hem pujat per un camí fins trobar una pista ben ampla. A partir d'aquest punt podríem haver iniciat el retorn directament però hem volgut completar el recorregut amb una petita excursió i per fer un cim. En realitat volíem anar fins a Sant Salvador de les Espases però ens ha semblat massa lluny, tenint en compte que anàvem amb horari de tarda i no teníem massa temps. Finalment hem pujat fins al Puig de l'Hospici (518 m), un cim panoràmic que és vèrtex geodèsic i és més alt que el de Sant Salvador. Hem fet les fotos de cim i una panoràmica circular:
Hem tornat enrere pel mateix camí fins que hem pres una desviació a la dreta per anar a buscar la canal de baixada, la de les Bardisses Romàntiques. Aquesta segona canal, que també està equipada per pujar amb cordes de nusos i estaques, l'hem baixat amb diversos ràpels sense dificultat, el més llarg de 15 metres. Mentre baixàvem hem anat veient l'equipament instal·lat que ens convidava a tornar un altre dia per fer la canal en sentit contrari, de pujada.
Hem arribat al final de la canal, ben a prop de la via del tren. Ja només ens quedava el camí de tornada al punt de partida però la Canal de les Bardisses Romàntiques ens reservava encara una sorpresa. Per passar la via del tren hi ha un petit túnel, construït per canalitzar les aigües del torrent quan plou. Pensàvem que seria un tram curt i fàcil però la realitat era ben diferent. El túnel és molt llarg, fosc i humit. Tota una aventura, gairebé espeleològica.
Finalment hem retrobat la llum del dia a l'altra banda del túnel i aviat hem trobat el camí de ribera per on havíem iniciat el nostre recorregut. Hem retornat pel fàcil camí però encara hem ens quedava una darrera sorpresa: ja gairebé fosquejava quan se'ns ha plantat al davant, al mig del camí, un porc senglar dels grans. Ens ha mirat amb cara de pocs amics però quan hem avançat una mica ha fugit muntanya amunt. Finalment hem arribat al punt de partida, iniciant el retorn a casa.
I aquí teniu les dues pel·lícules d'aquesta jornada, una per cada activitat.  Han estat produïda per Mountain Films i cedida al blog per als seus seguidors:
Canal 17F:

L'Ermità, 2020

Joan C. - Pablo - Sonia - J. Rafel

Sonia ha dit...

Gran relat de l'aventura que van viure fa uns dies, fotos genials i els vídeos de Joan molt xulos, sempre tinc ganes de fer aquestes aventures a la muntanya i amb vosaltres estic veiem coses força interessants. Que continuï la festa i la muntanya, per més sortides com aquestes. Ara a pujar per les Bardisses Romàntiques...a vera que tal!!

Joan C ha dit...

Buff, que no n´has tingut prou amb una tassa?, donçs dues!!