dimecres, 8 de maig del 2024

Cap del Llitzet (2.317 m) pel Ferrús

Cap de Llitzet
La Serra d'Ensija és una petita serra prepirinenca situada entre el Berguedà i el Solsonès. El seu punt més alt és el Cap de Llitzet, també anomenat Gallina Pelada, amb 2.317 m. Ja havíem visitat aquesta serra en diverses ocasions però avui hem volgut pujar al seu punt culminant per un itinerari diferent, pel Ferrús.
El Ferrús és el nom d'una antiga masia enrunada i, per extensió, de tota l'àmplia zona boscosa situada sota les grans parets que baixen de la Serra d'Ensija pel sud.
Hem sortit del Coll de la Creu de Fumanya seguint una petita pista que, després d'una petita pujada, baixa fins enllaçar amb el GR107, el Camí dels Bons Homes, un GR que vam recorrer fa uns quants anys.
El GR passa per la masia enrunada i per sota de la gran paret de la Roca Gran del Ferrús y arriba a un petit coll, l'Estret, on hem deixat el GR per pujar directament en direcció a la carena del cim per un corriol molt poc marcat. Hem pujat pel corriol, seguint les fites i alguna marca de pintura, fins arribar a la carena.
El panorama era molt extens, dominat per la paret sud del Pedraforca que teníem al davant. Hem seguit la carena panoràmica en direcció al cim que ja teníem a prop. Finalment hem arribat al Cap de Llitzet (2.317 m) i ens hem aturat a fer fotos i menjar una mica.
De baixada hem passat pel refugi de la Serra d'Ensija, un refugi guardat que avui estava tancat i barrat. Hem seguit un bon camí per l'altiplà fins a un ample coll on hem iniciat una forta baixada per un camí pedregós. El camí segueix una torrentera en una llarga baixada fins acabar en una pista que enllaça amb el camí de pujada tancant aquest itinerari circular.
Aquí teniu el vídeo d'aquesta excursió. Ha estat produït per Edicions JGB i cedit al Blog de Muntanya per a tots els nostres seguidors: