dijous, 4 d’abril del 2024

Rasa de Capdevila

El Solsonès és un excel·lent terreny de joc per al barranquisme. A la vall del Cardener hi ha molts torrents i barrancs equipats per practicar aquest esport en un entorn natural de primera.
Avui hem tornat al Solsonès per recórrer del barranc de la Rasa de Capdevila, un descens relativament curt però que ens ha deixat ben satisfets. La Rasa té un total de 9 ràpels, encara que nosaltres n'hem evitat un que es podia baixar caminant pel costat.
El punt de partida està a la carretera C-462, poc abans de la presa de l'embassament de la Llosa del Cavall. Hem deixat el cotxe a l'entrada d'una planta de depuració d'aigües i hem començat la caminada baixant uns metres per la carretera. Després hem agafat una pista on ens hem trobat una petita sorpresa: un fil electrificat que a algú de la colla li ha donat una bona pessigada elèctrica.
Després, una gran tanca tallava el pas per la pista i ens ha obligat a fer una variant baixant al torrent. Superats els obstacles inicials l'aproximació ha estat fàcil, per un caminet que puja pel bosc. Aviat hem anat guanyant alçada i hem començat a veure les parets per on hi ha els saltants més llargs del nostre descens.
Hem arribat a l'inici del descens; ens hem equipat i hem instal·lat el rimer ràpel. Tot i que les instal·lacions són noves i sòlides, la majoria dels ràpels tenen un únic parabolt; només els dos ràpels més llargs, de 35 i 25 metres, tenen doble parabolt.
El primer ràpel és de 14 metres i a continuació n'hi ha un altre de 20. Els dos són fàcils i la dificultat més gran és evitar que es mullin les cordes en els dos petits gorgs que trobem en el torrent.
Després hem arribat al ràpel més llarg, de 35 metres, amb un tram volat. El ràpel surt d'una petita terrassa a l'esquerra del torrent i és el més interessant del recorregut.
Hem seguit baixant, amb alguns ràpels curts combinats amb trams de transició i petits caos de blocs, fins arribar al vuitè ràpel, de 25 metres, que també té un petit tram volat. Després només quedava el darrer ràpel, curt però incòmode perque baixa entre blocs, per enllaçar amb el camí de pujada per on hem retornat al punt de partida.
I aquí teniu el vídeo d'aquesta activitat. Ha estat produït per Mountain Films i cedit al Blog de Muntanya per als seus seguidors: