dilluns, 1 d’abril del 2024

Puig Cendrós, per la cresta W

Puig Cendrós
Avui, novament amb els nens, hem fet una altra activitat singular. El Puig Cendrós és un cim de poca importància, de només 499 metres d'altitud, però té cert interès. Per una banda, està molt a prop de Montserrat i això ens dona unes grans vistes del massís. Per altra banda, l'acensió per la seva cresta oest és una activitat singular perquè té uns passos equipats amb cordes fixes i un tram de cresta, fàcil però amb trams aeris.
A més d'aquests atractius, el Puig Cendrós està inclòs en el catàleg dels centcims de la FEEC, encara que a l'apartat del que anomenen no essencials.
El punt de partida està  a la carretera de la Puda de Montserrat. Just al costat d'un eixamplament de la carretera hi ha l'inici d'un camí en forta pujada. El camí passa sobre un túnel del tren i segueix pel bosc, pujant al costat del Torrent de l'Afrau.
Després d'una bona estona de pujada hem deixat el camí per agafar un corriol a l'esquerra que puja per una zona ocupada per feixes d'antics conreus fins arribar al peu d'un petit mur de roques.
Aquí comença la part tècnica del recorregut. Hu ha dos trams de corda fixa que ens ajuden a superar un petir ressalt. Encara que el pas és fàcil hi ha una bona caiguda i per això he assegurat els nens amb un cordino.
Un cop superat el pas equipat hem arribat al fil de la cresta. Un corriol desdibuixat puja per la cresta i busca els millors passos, evitant els estimballs i les zones amb molta vegetació. La visió de Montserrat des de la cresta és espectacular.
La progressió per la cresta ha estat lenta a causa de la vegetació que dificultava la progressió i els passos aeris per on calia anar amb molta precaució però finalment he arribat al cim del Puig Cendrós (499 m) mentre els nens esmorzaven en un replà de la mateixa cresta poc abans del final.
Aviat ens hem tornat a reunir, iniciant el retorn pel mateix camí encara que aquesta vegada hem evitat els passos equipats baixant per una canal terrosa a l'esquerra. Després hem completat el recorregut de tornada baixant pel mateix camí.
I aquí teniu el vídeo d'aquesta activitat. Aquesta vegada és obra de la productora pròpia del Blog de Muntanya, Quercus Films:

VF de la Roca
Dreta, 2023
Bardisses
Romàntiques, 2021
Canal del
17 F, 2021

Puig Cendrós
Jan Miquel, Mariona, J. Rafel  (foto d'arxiu)