dissabte, 20 de gener del 2024

GR3: Molí de Tartareu - Àger

Amb aquesta etapa, el GR3 arriba a les primeres estribacions del Prepirineu, saltant la Serra de Montclús a través del Port d'Àger (908 m).  Hem passat per llocs interesants com la Via Romana d'Àger i un tram de la Transcabanera, un antic camí de transhumància que coincideix amb una part del recorregut de l'etapa d'avui del GR.
El punt clau de l'etapa és el Port d'Àger, on hi ha un mirador des d'un hem pogut gaudir d'una gran vista del Montsec d'Ares i del camí que hem de seguir a la propera etapa.
Hem arribat amb autocar al Molí de Tartareu, on vam acabar l'etapa anterior. Aquesta vegada no hem pogut esmorzar com ens agrada, amb el típic croissant, perquè el restaurant on vam dinar al final de l'anterior etapa no estava disponible. Hem esmorzat a peu dret amb un cafè amb llet de termo abans d'iniciar la caminada.
Avui el dia estava emboirat. Una espessa boira ho tapava tot i la visibilitat era molt curta. Hem començat a caminar per la pista i aviat hem arribat a Tartareu. Sense entrar al centre de la població, hem passat per un parell de carrers sortint per l'altra banda. Hem agafat una pista amb suau pujada que al cap d'una estona ens ha retornat a la carretera. Era una carretera local que ens ha portat fins a Vilamajor, un petit poble amb una ermita dedicada a Sant Josep.
La petita carretera local per on veníem acaba a la C12. Hem seguit aquesta via un petit tram però aviat l'hem deixat per agafar un camí senyalitzat amb uns pals que indicaven que estàvem a la Transcabanera, un antic camí de transhumància recuperat com a ruta de senderisme.
El camí segueix paral·lel a la carretera, a molt poca distància de l'asfalt i amb alguns trams empedrats. Hem arribat a Fontdepou, un petit poble al costat de la urbanització del mateix nom, que hem travessat seguint un carrer paral·lel a la carretera.
Poc després de sortir de la urbanització hem agafat un camí en forta pujada que ens ha portat fins a una pista molt ampla pel llom de la carena, ja molt a prop del Port d'Àger. La boira que ens ha acompanyat durant la primera part del nostre trajecte s'ha anat fonent i en aquest punt, a dalt de la Serra de Montclús, el dia era molt clar i assolellat. Hem pogut gaudir d'una gran vista del Montsec i del camí que hem de fer a la propera etapa.
Hem aprofitat que havia sortit el sol i que teníem un bon panorama de fons per fer la foto de grup abans de seguir la nostra ruta en direcció al Port d'Àger. Un cop al coll, ens hem entretingut una estona al mirador del Montsec i després hem iniciat el darrer tram del camí: la baixada a Àger.
Hem agafat l'antic camí del Port d'Àger, que baixa cap a aquesta població. Aviat ens hem submergit novament a la boira, que ens ha acompanyat durant tota la baixada per la Vall d'Àger. Ja al fons de la vall, hem travessat el Pont d'en Rossell i hem entrat a Àger.
El darrer tram del nostre camí ens ha portat pels carrers d'aquesta població, travessant-la per anar a buscar la carretera C12 per on en pocs minuts hem arribat a benzinera, punt final de l'etapa.
Allà mateix, en el restaurant annex a la benzinera, hem tancat la jornada amb un bon dinar, un menú del dia amb plats variats que ens han fet recuperar forces abans del llarg viatge de retorn en autocar.
I aquí teniu el vídeo d'aquesta etapa, que ha estat produït per GREaperos Productions i cedit al Blog de Muntanya per als seus seguidors:

Cova Negra de
Corçà, 2022
GR1: Palanca
d'Àger, 2015
GR1: Camí de
Montrebei, 2015

Carles - Cati - J. Antonio - Marta - Lluis C. - Isaac - Casilda - Trinidad - David - Joan G. - Lluis G. - Agnès - M. José - Ramon - Jorge - Begonya - Paco M. - Mònica - Miquel B. - Àngela - Xesco - Núria T. - J. Rafel