dissabte, 17 d’octubre del 2020

GR92: El Port de la Selva - Cadaqués

GR92 El Port de la Selva - Cadaqués
El GR92 és un dels camins de gran recorregut que hem completat amb el grup de caminadors del GR. Va ser el primer i vam estar dues temporades senceres per completar el sector català d'aquest camí, de Portbou a Ulldecona. Quan el grup del GR va fer la segona etapa, entre el Port de la Selva i Cadaqués, jo no vaig poder anar-hi. Avui hem recuperat aquesta etapa, en un magnífic dia de tardor.
L'etapa és curta i fàcil; pràcticament una matinal, amb només 400 metres de desnivell i un recorregut d'uns 10 km. L'única nota negativa de la jornada ha estat que havíem previst acabar la caminada menjant una paella en algun dels restaurants de Cadaqués però, a causa de les restriccions motivades pel coronavirus, tots els bars i restaurants estaven tancats, de manera que ens hem hagut de conformar amb un entrepà.
Després de fer la típica foto amb el canó del Port de la Selva, hem sortit per la carretera de Cadaqués. Poc després hem deixat la carretera per agafar un camí amb forta pujada a l'esquerra. El camí està flanquejat per dos murs paral·lels de pedra com a testimoni de la seva antiquitat. Després d'una bona estona de pujada hem arribat a una pista, iniciant un llarg tram de pista que planeja amb suau pujada.
Des d'aquest mirador privilegiat es veia tot el Cap de Creus a vista d'ocell, amb el seu far destacat al fons de tot. Hem arribat a un coll poc marcat, al costat del Puig dels Bufadors. Des d'aquí ja es veia Cadaqués a baix de tot. Per un camí amb fort pendent hem baixat en poc temps fins a les primeres cases de Cadaqués i, pels carrers d'aquesta pobació, fins a la platja, on hem donat per acabada l'etapa. Un taxi ens ha portat de retorn al Port de la Selva, on hem recuperat el cotxe per retornar a casa.