diumenge, 18 d’octubre del 2020

Avenc de la Codoleda

Avui hem visitat un nou avenc, el de la Codoleda, a la zona de Sant Llorenç de Munt. És un avenc de curt recorregut, apte per a una matinal, però te una gran varietat de passos que ens obliguen a utilitzar diverses tècniques. Té un ràpel volat de 18 metres, una remuntada de 10 metres, una gatera estreta... i a més el recorregut es fa en travessia entrant per una boca de la cova i sortint per una altra, travessant la roca dels Plecs de Llibre.
Com que l'activitat no era gaire llarga i l'aproximació era gairebé immediata, avui no hem matinat gaire però poc després de les nou del matí ja estàvem al final de la Urbanització Cavall Bernat, al costat dels dipòsits, punt de partida de l'activitat. Després d'una curta aproximació hem arribat a la boca d'entrada de l'avenc. És una escletxa vertical i estreta, oberta sobre el pou de 18 metres. Hem muntat el ràpel sobre una instal·lació amb dos mallons i un parabolt i hem iniciat el descens.
El ràpel és la part més interessant del recorregut de la Codoleda. Son 18 metres de ràpel volat, al costat d'una magnífica colada que baixa fins a la sala inferior. El ràpel és realment espectacular i justifica per si sol la visita a l'avenc. Al peu del ràpel hi ha una sala d'on surten algunes gateres sense recorregut i una galeria estreta d'altes parets per on hem seguit el nostre recorregut.
Després de caminar uns metres per la galeria hem arribat al segon obstacle del recorregut. La galeria acaba i cal pujar al pis superior. Hi ha una corda fixa i algunes assegurances. La corda té un nus al mig i això complica la pujada perquè cal passar el material de progressió a la part superior de la corda. Hi ha, però, unes petites plataformes que permeten fer peu i maniobrar amb comoditat.
Arribant a dalt hi ha un passamans que ens guia a l'esquerra fins a una petita sala. Al fons d'aquesta sala hi ha una petita colada per on grimpem fins a l'entrada de la gatera final. Es tracta d'una galeria molt estreta però no tan angoixant com altres gateres que tenim en el nostre historial i, a més, des de l'inici de la gatera ja es veu al fons la llum del sol.
Finalment hem sortit per una finestra oberta sobre una canal ben dreta. Hem baixat per aquesta canal amb l'ajut de les branques i arrels dels arbres fins arribar a un camí que ens ha retornat a l'entrada de l'avenc, on hem recuperat la instal·lació del ràpel abans de baixar, pel mateix camí de pujada, fins al punt de partida. Hem quedat molt satisfets per aquesta activitat que, tot i ser curta, ens ha ofert un magnífic recorregut amb diversitat de passos.
I aquí teniu la pel·lícula d'aquesta activitat. Ha estat produïda per Edicions JGB i cedida per a tots els seguidors del blog: