dimecres, 1 de gener del 2020

GR92: Font de Cera - Montcada

GR92: Serra de Marina
Fa uns anys, amb la colla del GR, vam recórrer el GR92, el Camí del Mediterrani, entre Portbou i Ulldecona. És un llarg recorregut que vam fer en 29 etapes, a raó d'una sortida mensual. Però justament quan es va programar l'etapa 17, entre el Coll de Font de Cera i Montacada, el gener de 2010, jo tenia programada una sortida d'esquí de muntanya i no vaig fer l'etapa. Una assignatura pendent que havia d'aprovar tard o d'hora. Avui, aprofitant la jornada singular de Cap d'Any, hem decidit fer aquesta etapa, relativament fàcil i curta, per estirar les cames després de tantes jornades festives.
Sense matinar gaire, hem deixat la moto a Montcada i, amb el cotxe, hem pujat fins a Font de Cera per iniciar l'excursió. Hem començat a caminar per una ampla pista que puja fins a una collada al costat del Turó de Nou Pins. Després, tot planejant per una bona pista, hem arribat a La Conreria.
Hem travessat la carretera i hem seguit per un camí, amb vistes sobre la Cartoixa de Montalegre, fins a un altre petit coll, al costat del Turó de l'Home. Des d'allà ja es veia la següent fita del nostre camí: l'hospital de Can Ruti. El camí baixa fins a la zona de l'hospital però abans d'arribar a l'edifici principal trenca a la dreta pel camí de la Font de l'Amigó i baixa entre algunes masies i hortets fins travessar la carretera de la Vallençana.
Poc després hem arribat al punt més singular de l'etapa: el Monestit de Sant Jeroni de la Murtra, un indret monumental encara que no massa ben conservat. Hem fet algunes fotos abans de seguir el nostre camí, un tram de forta pujada però curt que ens ha portat fins a una altra pista que, passant al costat de l'ermita de Sant Climent, arriba al poblat ibèric del Puig Castellar. Hem passat al costat del poblat, sense pujar al cim, i hem iniciat el tram final del nostre camí que baixa en direcció a Montcada. Hi ha un tram de camí estret i costerut però ben aviat hem arribat al pla i, seguint un passeig al costat del riu Besòs, hem arribat a l'entrada de Montcada on havíem deixat la moto.
Hem anat en moto a recuperar el cotxe al Coll de Font de Cera i hem tornat a casa satisfets d'haver fet aquesta matinal excursionista per la Serra de Marina.