dimecres, 24 de juliol del 2019

GR5: Landry - Refugi de Rosuel

GR5: La Balme Tarentaise - Rosuel
Avui el nostre GR ens ha portat a iniciar la travessia de la Vanoise. Efectivament, des que ahir vam travessar l'Isère estem ja en aquesta zona, una de les més atractives dels Alps francesos, tot i que fins demà no entrarem en el Parc Nacional de la Vanoise. L'etapa d'avui és també fàcil encara que amb força desnivell, concentrat en la primera part de l'itinerari.
Hem sortit de Landry travessant els carrers d'aquest petit poble i pujant en direcció a l'església, que es veia enlairada al costat del poble. Un camí amb trams empedrats puja fins a l'església i segueix pujant per prats i boscos amb fort pendent però molt ben traçat.
Després de superar bona part del desnivell de l'etapa hem arribat a Les Côtes, una borda gran amb font i abeurador annexos. Després el camí segueix amb pujada més suau i entra en el poble de Le Villaret, que hem travessat pel seu carrer principal. Poc més enllà hem arribat a Peisey-Nancroix, el poble principal d'aquesta vall, amb força animació. Ens hem aturat a menjar alguna cosa en un bar abans de seguir la nostra travessia.
Hem seguit fins a un altre poble, Le Moulin, d'on hem sortit per la part baixa travessant el riu i prenent una pista que puja per la riba esquerra del riu entre boscos. Hem passat un càmping mentre al davant vèiem les geleres penjades del Mont Pourri. Més endavant hem arribat a les instal·lacions d'una antiga mina de galena argentífera, ara reconvertida en atracció turística, i finalment hem anat a parar a la carretera en una zona de prats. No hem seguit la carretera sinó que l'hem travessat per agafar un camí que, per l'altra banda del riu, ens ha portat fins al refugi de Rosuel, punt final de l'etapa.
Aquest refugi és propietat del Parc de la Vanoise i està situat en un edifici singular i modern. A la planta baixa hi ha una oficina d'informació del Parc i a dalt el refugi, molt espaiós i amb bones instal·lacions. El personal és molt amable, encara que el cuiner hauria de fer un curset de cuina per iniciar-se en el noble art de la gastronomia.