dimecres, 18 de juliol del 2012

TMB, etapa 6: La Flégère - Les Houches

Tour del Mont Blanc
La Flégère - Planpraz - Brévent - Bel-Lachat - Les Houches

Horari oficial: 6 h 40 min. - Acumulat: 40 h 10 min.
Desnivell positiu: 648 m - Acumulat: 6.380 m
Desnivell negatiu: 1.517 m - Acumulat: 6.595 m

Ahir al matí vam sortir en cotxe de casa en direcció a Chamonix. Es tracta de completar el Tour del Mont Blanc, un camí de gran recorregut que dóna la volta al Massís del Mont Blanc per camins de muntanya. Fa dos anys vam fer la meitat, cinc etapes, d'aquest magnífic camí des de Courmayeur fins a La Flégère i ara volem completar la volta amb les cinc etapes restants per retornar a Courmayeur. A les 17'30 sortia el darrer telefèric per pujar a La Flégère però molt abans ja estàvem embarcats a les cabines que, subjectades per un cable d'acer, s'enfilen fins al nostre punt de partida. Vam allotjar-nos en el refugi de la Flégère, vell i atrotinat però amb un panorama extraordinari del Mont Blanc i totes les muntanyes del Massís. El sopar va ser molt bo, amb ensalada de pasta, tartiflette (patates gratinades amb cansalada i formatge reblochon), taula de formatges i mouse de xocolata.
De bon matí, després d'esmorzar en el refugi, gaudint especialment dels croissants acabats de fer, hem sortit en direcció al Brévent. El camí, com sempre molt ben marcat, va abalconat sense gaire desnivell fins a Planpraz, estació final d'un altre telefèric, i puja molt pendent fins al Col du Brévent (2.368 m). Després hem completat la pujada fins al cim del Brévent (2.525 m), el millor mirador del Mont Blanc, que seria un magnífic cim si no fos que hi ha un telefèric que arriba fins a dalt de tot omplint-ho tot de turistes. Malgrat tot, hem fet una panoràmica circular i hem gaudit una estona del gran panorama d'aquest mirador privilegiat. La segona part de l'etapa, ja de baixada, ens ha portat fins al poble de Les Houches, passant pel refugi de Bel-Lachat. Ens hem allotjat a l'hotel Le Pèle, on hem gaudit d'una fondue savoyarde, ideal per recuperar forces després de la llarga caminada.
Aquí teniu la panoràmica del Brévent: