dissabte, 1 de juny del 2019

GR7: Coll de Miravet - Paüls

Coll de Miravet - Paüls
Avui el nostre recorregut del GR7 que vam començar a Porta, a la Cerdanya Francesa, ha arribat a un punt clau: hem travessat l'Ebre a prop de Benifallet. Una fita important en el nostre recorregut caminador. Després d'un llarg viatge en autocar, cada vegada més lluny de casa, hem arribat a Rasquera, al restaurant Bon Apetit, on vam dinar al final de la darrera etapa. Ja ens esperaven amb el croissant i el cafè amb llet a la taula. Després d'esmorzar hem agafat novament l'atocar i hem fet un curt desplaçament fins al punt de la carretera C12 on vam acabar l'etapa anterior.
El recorregut d'avui no tenia grans dificultats, ja que no hi havia grans desnivells i la llargada tampoc era excessiva, però avui ha fet molta calor i això ha fet que fos una etapa dura. Per sort, a estones corria una mica d'aire que ens anava refrescant.
Des del punt de partida, en pocs minuts hem arribat al punt on vam deixar el GR al final de l'etapa anterior. Seguint el GR hem baixat fins arribar gairebé a la riba del riu. Abans hem passat al peu d'un petit cingle anomenat Roca dels Penjats. Hem seguit un camí planer entre cultius de taronges i mandarines, el Camí del Figueral. Hem passat al costat de l'Illa de Cateura, un illot al mig del riu, i hem pujat fins a la carretera C12, just a l'entrada del Pont dels Llaguters. Hem travessat el pont sobre l'Ebre i hem seguit una bona estona per la carretera veient a l'altra riba del riu la població de Benifallet, fins que hem agafat una pista a l'esquerra, paral·lela a la carretera, entre camps de fruiters de tota mena.
Hem arribat a sota d'un gran viaducte de la carretera. El nostre camí pujava uns metres molt drets per sota del viaducte arribant a la Vía Verda que passa justament per aquí. L'hem resseguit un curt tram fins que hem agafat un camí en lleugera pujada deixant enrere definitivament l'Ebre.
El camí ha seguit pujant mentre la calor apretava cada vegada més. Finalment hem arribat al punt més alt del nostre recorregut: el Collet del Roig. A partir d'aquí ja tot és baixada, per una pista asfaltada entre camps. Al fons hem vist ben aviat el poble de Paüls i en poca estona hem arribat a la Carretera TV3541, a l'entrada del poble. Hem completat el trajecte per la carretera fins a un punt, a l'entrada de Paüls, on ens esperava l'autocar.
Com és habitual, hem acabat la jornada amb un bon dinar. Aquesta vegada, però, ha estat una mica diferent perque era la darrera sortida de la temporada abans de les "colònies" i ho hem celebrat amb un dinar especial, un arròs caldós de cranc blau, al restaurant Bon Apetit de Rasquera.
I aquí teniu un vídeo amb imatges de les dues darreres etapes del GR7. Ha estat produïda per Edicions JGB i cedit per a tots els seguidors del blog:

Arnes -
Paüls, 2015
Paüls -
Cardó,  2015
BTT: Beseit-
Xerta, 2006

ASSISTENTS:

Carles, Cati, Paco G., Àngela, Joan G., Núria, Manel, Miquel M., Miquel B. Mònica, Ramon, Maribel, Jorge, Mercè, Ana C., Luis, Emilio, Elisabet, Agnès, Lluis, Carlos, Magda, J. Rafel