dissabte, 8 de juny del 2019

Refugi de Poqueira

Refugio de Poqueira
Després d'un llarg viatge en avió, taxi i autobús, hem iniciat les nostres activitats a Sierra Nevada amb una etapa curta i fàcil, d'aproximació al refugi de Poqueira on tenim previst dormir per iniciar demà activitats més intenses.
Des de l'aeroport de Granada, un taxi que ja teníem concertat ens ha portat fins a la població de Capileira, un poblet típic de l'Alpujarra. És un poble molt turístic, una de les principals portes d'entrada a les muntanyes de Sierra Nevada. Des d'aquí hi ha un servei d'autobusos-llançadora que porta els turistes i muntanyencs fins al Collado del Cascajar Negro (2.570 m), punt de partida de la ruta normal del Mulhacén, el cim més alt de Sierra Nevada i de la Península Ibèrica.
Quan hem arribat encara faltaba una bona estona per a la sortida de l'autobús, on teníem plaça reservada, de manera que ens hem dedicat a voltar pel poble. També hem menjat en el restaurant Moraima el magnífic menú alpujarreño, que ens ha deixat totalment integrats en la cultura d'aquesta comarca.
Finalmenet hem agafat l'autobús-llançadora, hem arribat al Collado del Cascajar Negro i hem començat a caminar per una bona pista. Al fons es veien les muntanyes més altes de Sierra Nevada, destacant la característica silueta triangular del Veleta. Hem arribat a una àmplia collada, el Alto del Chorrillo (2.700 m) i hem deixat la ruta del Mulhacén, que segueix recte amunt per un camí molt pendent, per seguir una pista a l'esquerra en suau baixada.
En pocs minuts hem arribat a un punt alt marcat amb una gran fita cilíndrica, des d'on ja es veia el refugi de Poqueira, a on hem arribat en pocs minuts. El refugi de Poqueira, tot i que avui estava molt ple, ens ha semblat força confortable. Té tots els serveis necessaris en un refugi i tant el sopar com l'esmorzar són abundants i bons.