dimecres, 3 de gener del 2018

Le Perthus - Coll de l'Ullat

Aquest any, la tradicional sortida entre Cap d'Any i Reis ens ha portat a l'Albera, on es troben les muntanyes més orientals dels Pirineus. Hem fet una ruta de tres dies per aquestes muntanyes seguint, en part, el traçat del GR10.
Hem arribat a mig matí a Le Perthus, punt de partida de la nostra ruta. Abans, havíem deixat el cotxe a Llançà, on acabarem la travessia demà passat, i hem vingut fins aquí en taxi. Hem sortit caminant per la carretereta que porta a Sant Martí de l'Albera i el Puig Neulós. Al cap de poc hem deixat la carretera agafant una petita pista a la dreta i més endavant un camí pel bosc. El nostre camí ha seguit el traçat del GR10, la transpirenaica francesa però amb un traçat diferent del que seguia quan la vam fer integral ja fa uns quants anys. Hem passat pel Coll de la Comtesa, on hi ha la fita de la frontera (580), entrant en territori francès.
El camí segueix pel bosc fins a la Collada del Pla de l'Arca, també fronterer. Després hem anat a parar a una àmplia pista que passa per sobre del veïnat de Sant Martí de l'Albera sense tocar aquesta població. A l'altra banda de Sant Martí, hem passat al costat de la carretera, just on fa un marcat revolt, i hem agafat un petit camí que puja pel bosc. Ha estat el sector més interessant de l'excursió d'avui perquè el camí travessa un bosc de faig, en aquesta època sense fulles. El camí puja en direcció al Roc Foirós però deixa aquestes roques a la dreta i, ja planejant, arriba al Coll de l'Ullat, final de la nostra etapa.
Aquest coll és un punt estratègic en la travessia del GR10 i té una gîte d'ètape, austera com un refugi de muntanya però molt acollidora. En aquesta època de l'any està oberta només per a dormir i no es fan sopars ni esmorzars però té cuina i ens ha permès fer el nostre sopar i descansar molt bé per a la llarga jornada que ens espera demà. Al vespre hem pogut gaudir d'una espectacular posta de sol, amb una gran panoràmica dominada per la característica silueta del Bassegoda.

Bassegoda

HORARI: 3 h 15
REFUGI
Gîte d'ètape Coll de l'Ullat

Los Alpes a reventar de nieve y tú no sólo no estrenas tus novedades de caballería, sino que vuelves a la prehistoria: la infantería.

Hay que esperar a que la nieve de los Alpes se asiente. Pronto estará a punto de caramelo...