dissabte, 28 de juliol del 2018

GR5: Refuge de Chésery - Samoëns

Avui havíem de fer l'etapa més fàcil de les sis que teníem programades en el GR5 però al final ha resultat ser una de les més dures ja que el desnivell és relativament poc però l'etapa és llarga i, a més, hem fet bona part del recorregut sota la pluja.
Després d'un petit esmorzar hem sortit del refugi de Chésery, en territori suïs i al costat del Lac Vert, en direcció al primer coll de la jornada, molt proper. El dia estava molt tapat i quan tot just havíem caminat quatre passes ha començat a ploure. Ha estat un xàfec intens, que ens ha acompanyat durant tota la pujada al coll. Hem arribat al Col de Portes de l'Hiver (2.096 m) sota la pluja i hem iniciat el descens per l'altra banda en direcció a les instal·lacions de l'estació d'esquí.
Ben aviat hem agafat una petita pista asfaltada i l'hem recorregut una bona estona en direcció al segon coll de la jornada. Hem passat per diverses granges i instal·lacions d'esquí i, després d'una remuntada final, hem arribat al Col de Coux (1.920 m). Aquest coll marca el límit entre Suïssa i França, de manera que aquí acaba la petita incursió del GR5 en territori helvètic.
Hem baixat per prats i boscos amb pluja intermitent fins al Torrent de Chardonière i deprés hem remuntat el tercer coll del dia, el Col de la Golèse (1.660 m). A molt poca distància del coll, desviant-se uns metres del GR, hi ha el refugi de la Golèse. Com que plovia amb força, hem anat fins al refugi buscant aixopluc i per menjar alguna cosa.
Després de menjar una mica en aquest magnífic refugi, hem seguit el nostre camí retornant al coll i començant a baixar en direcció al final de l'etapa, que encara quedava lluny. La baixada se'ns ha fet llarga tot i que, a poc a poc, la pluja ha anat afluixant. Finalment hem arribat a Samoëns, una poble gran i molt turístic. Hem travessat el poble passant pel seu indret més típic, una plaça on hi ha un arbre monumenta, el gros tilleul, un til·ler que va ser plantat l'any 1.438. Finalment hem arribat al nostre hotel, donant per acabada l'etapa.