dijous, 5 d’agost del 2010

TMB, etapa 2: Ref. Bonatti - Ferret

Tour del Mont Blanc
Refugi Bonatti - Arnuva - Ref. Elena - Grang col Ferret - La Peula - Ferret
Horari oficial: 6 h 45 min. - Acumulat: 13 h 45 min.
Desnivell positiu: 895 m - Acumulat: 2.520 m
Desnivell negatiu: 1.215 m - Acumulat: 2.038 m

Les previsions meteorològiques no han fallat. Per a avui es preveia pluja i hem tingut pluja, molta pluja. Hem sortit del refugi Bonatti plovent, amb la capelina; el camí que hem agafat baixa una mica fins a l'àmplia vall de Ferret, que puja planerament fins al poblet d'Arnuva. Aquí comença la forta pujada per superar el Grand col Ferrer, porta de la Confederació Helvètica. Plovent sense parar, hem començat la pujada per un camí enfangat en direcció al refugi Elena, primera fita d'aquesta pujada. Poc abans d'arribar-hi, la pluja s'ha fet més intensa i feia força vent; hem arribat ben mullats al refugi, de manera que hi hem entrat i hem pres un te mentre esperàvem a veure si afluixava la tempesta. Al cap d'una estona semblava que la pluja no era tan forta, de manera que hem sortit ben abrigats per intentar superar el coll. La pluja no ha parat ni un moment però a poc a poc hem anat guanyant el desnivell pel camí ben traçat fins al Grand col Ferret (2.537 m). Ja en territori suís, sempre sota la pluja, hem iniciat la llarga baixada per un ample camí. Hem arribat a la Peula, una mena de granja reconvertida en alberg i hem fet una parada tècnica per dinar. Ens han fet una sopa de verdures acompanyada amb formatge del país i hem seguit baixant fins arribar al poble de Ferret, on ens hem instal·lat en un hotelet.