divendres, 25 d’abril del 2025

Estret del Mu

Estret del Mu
Avui, en el darrer dia d'estada a la zona de Camarasa, hem fet una petita excursió per l'Estret del Mu. És un congost per on baixa el Segre, encara que actualment està inundat per l'embassament d'Alòs. Hi ha un camí molt interessant, que recorre tot el congost, des de la Central de Camarasa fins a la població d'Alòs de Balaguer.
A la primera part del recorregut, al costat de la central elèctrica, les aigües de l'embassament cobreixen l'antic camí. Per això es va instal·lar una passera metàl·lica que permet recórrer aquesta part de l'Estret uns quants metres per sobre del nivell de l'aigua. És un camí equipat, tot i que és molt fàcil i només cal caminar.
Hem iniciat la caminada al Pont del Pastor, ja que la carretera d'accés a la central està tancada al trànsit. Per aquesta carretera, hem arribat fins a la central fent un agradable passeig al costat del riu. Des d’allà hem continuat per les passarel·les i hem seguit pel camí fins al segon punt destacat del recorregut: el Pont Penjat. 
Després de superar el pont, el camí puja per evitar un esperó de roca, oferint-nos un gran panorama de tot el congost. Després, el camí torna a baixar per acostar-se novament al riu.
Nosaltres havíem plantejat l'activitat com una curta excursió i no preteníem arribar a Alòs, ja que després hauríem de tornar pel mateix camí perquè no teníem cotxe de suport. Per tant, després de caminar una hora i mitja, hem decidit iniciar el retorn pel mateix camí.
Avui no teníem temps de completar la travessia fins a Alòs però, tan aviat com puguem, tornarem a venir al Mu per completar la travessia.
Avui no hi ha vídeo perquè l'excursió era curta. Tampoc hi ha track perquè no hem completat l'excursió normal que seria arribar a Alòs. El que sí tenim és un petit àlbum de fotos:


ENTRADES RELACIONADES:
Serrat del Poll
Camí Ral, 2022
Sa Punta des
Forn, 2022
Camí del
Pantà, 2019

BIBLIOGRAFIA:
PARTICIPANTS:
Estret del Mu
Jan Miquel - Juan - Maria - Mariona - Paula Cristina - J. Rafel